021-91305905

آزمون یوس در تهران + شرایط ثبت نام، دوره آمادگی یوس

آزمون یوس در تهران

فهرست مطالب

یکی از راه‌­های ورودی برای تحصیل در دانشگاه‌­های ترکیه شرکت در آزمون چالشی یوس است. متقاضیان تحصیل کارشناسی در ترکیه از سراسر دنیا می­‌توانند در این آزمون شرکت کنند. از دلایل محبوبیت شرکت در آزمون یوس، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و در عین حال مقرون به صرفه ترکیه است.

هرکدام از دانشگاه‌­های ترکیه که اقدام به پذیرش دانشجو از طریق آزمون یوس مستقل می­‌کنند؛ بنا به سیاست دانشگاه حوزه آزمون خود را در ترکیه یا سایر کشورها از جمله ایران انتخاب می‌کنند. در ادامه به بررسی شرایط آزمون یوس در تهران می‌­پردازیم.

آزمون یوس در ایران

تقاضای بالای داوطلبان ایرانی برای شرکت در آزمون یوس، باعث شد تا برخی از دانشگاه‌­های ترکیه در ایران هم آزمون یوس را برگزار کنند. دانشگاه‌­هایی که در ایران حوزه مشخص می‌­کنند معمولا شهرهای تهران و تبریز را انتخاب می­‌کنند.

آزمون یوس در ایران به­‌صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌­شود. معمولا برای شرکت در آزمون یوس از ایران باید هزینه بیشتری نسبت به شرکت در آزمون یوس از ترکیه بپردازید.

اگر به زبان ترکی تسلط کافی ندارید، نگران نباشید؛ زمان ثبت­‌نام در آزمون یوس از طریق سایت دانشگاه می­‌توانید زبان دفترچه سوالات خود را انتخاب کنید.

آزمون یوس در تهران

باتوجه به سیاست­‌های متفاوت هر دانشگاه در زمان اعلام تاریخ و حوزه­‌های برگزاری آزمون یوس، معمولا باید برای مشخص شدن لیست دانشگاه­‌هایی که در تهران حوزه دارند تا پایان فروردین صبر کنید. با این­که هزینه ثبت­نام در آزمون یوس برای حوزه‌­های ایران بیشتر است اما شرکت در آزمون یوس در تهران موجب کاهش هزینه­‌های تمام شده برای شما می­شود؛ زیرا نیازی به پرداخت هزینه­‌های تور یوس و سفر به ترکیه نخواهید داشت. اما از آن­جایی که دانشگاه­‌های محدودی در تهران حوزه دارند برای بالابردن شانس قبولی در آزمون یوس پیشنهاد می­‌کنیم به ترکیه سفر کنید و در آزمون دانشگاه‌­های بیشتری ثبت­نام کنید.

هزینه آزمون یوس در تهران از سال 2021 تا 2023

هزینه ثبت­نام در آزمون یوس هرساله از سمت هر دانشگاه اعلام می­‌شود و باتوجه به کشور محل برگزاری می­‌تواند متغیر باشد. در جدول زیر به هزینه ثبت­نام در آزمون یوس در تهران اشاره کرده‌­ایم:

نام دانشگاههزینه ثبت نامسال برگزاری
دانشگاه آتاتورک900 لیر2023
دانشگاه پاموک کاله850 لیر2022
دانشگاه استانبول900 لیر2022
دانشگاه آتاتورک60 دلار2022
دانشگاه اولوداغ90 دلار2022
دانشگاه قاضی آنتپ60 دلار2022
دانشگاه کارادنیز تکنیک45 دلار2022
دانشگاه آکدنیز1100 لیر2022
دانشگاه آنکارا1400 لیر2022
دانشگاه بوزوک500 لیر2022
دانشگاه استانبول50 دلار2021
دانشگاه قاضی آنتپ36 دلار2021
دانشگاه علاالدین کی قباد50 دلار2021
تاریخ برگزاری آزمون یوس در تهران

تاریخ برگزاری آزمون یوس در ایران از سال 2021 تا 2023

تقویم برگزاری آزمون یوس هرساله از اسفندماه تا پایان فروردین­ماه منتشر می­‌شود. در جدول زیر تاریخ برگزاری آزمون یوس در ایران را آورده‌­ایم:

نام دانشگاهتاریخ برگزاری در ایرانسال برگزاری
دانشگاه آتاتورک20 خرداد2023
دانشگاه پاموک کاله21 اردیبهشت2022
دانشگاه استانبول21 خرداد2022
دانشگاه آتاتورک26 خرداد2022
دانشگاه اولوداغ7 خرداد2022
دانشگاه قاضی آنتپ11 تیر2022
دانشگاه کارادنیز تکنیک8 تیر2022
دانشگاه آکدنیز4 خرداد2022
دانشگاه آنکارا24 اردیبهشت2022
دانشگاه بوزوک29 اردیبهشت2022
دانشگاه استانبول19 تیر2021
دانشگاه قاضی آنتپ12 تیر2021
دانشگاه علاالدین کی قباد20 تیر2021

محل برگزاری آزمون یوس در ایران

تاکنون آزمون یوس در ایران در دو شهر تهران و تبریز برگزار شده‌­است. هنگام ثبت­نام در آزمون یوس از طریق سایت هر دانشگاه می‌­توانید حوزه آزمون خود را مشخص کنید و پس از دریافت کارت ورود به جلسه از مکان دقیق برگزاری مطلع خواهید شد. افرادی که آزمون یوس آنلاین را انتخاب می‌­کنند می­‌توانند از هرکجای دنیا و از طریق سیستم کامپیوتر خود در آزمون یوس شرکت کنند و نیازی به حضور در حوزه مشخص نیست.

محل برگزاری آزمون یوس در تهران

در سال­‌های پیش دانشگاه­‌های زیادی تهران و تبریز را به عنوان محل برگزاری آزمون یوس انتخاب کرده‌­اند. اما برای آزمون یوس 2023 تاکنون فقط دانشگاه آتاتورک شهر تهران را به عنوان یکی از حوزه‌­های برگزاری آزمون یوس اعلام کرده است. معمولا تا پایان فروردین هرسال تمام دانشگاه‌­ها اطلاعیه خود را در این زمینه منتشر می­‌کنند.

پس از ثبت­‌نام در هر آزمون یک کارت آزمون دریافت خواهید کرد که در صورت حضوری بودن امتحان، روی کارت آدرس و مشخصات محل برگزاری درج شده‌ ­است.

کلاس یوس در ایران

مزایای تحصیل در ترکیه منجر به ایجاد یک فضای رقابتی برای داوطلبان آزمون YOS شده­‌است. باتوجه به این موارد شرکت در کلاس یوس به داوطلبان توصیه می­‌شود. برای شرکت در دوره­‌های یوس حرفه­‌ای می­‌توانید به­‌صورت حضوری و آنلاین در ایران با بهترین اساتید کلاس داشته باشید.

ما در یونی لند با به‌­کارگیری مجرب­ترین اساتید ایران و کارشناسان حرفه­‌ای، استفاده از منابع به­‌روز دنیا و بهترین برنامه‌ریزی تحصیلی شما را تا رسیدن به رویایتان همراهی می­‌کنیم. برای اطلاع از دوره‌­های یوس، شیوه ثبت­نام و هزینه کلاس‌­های یوس یونی لند در ایران با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

آزمون یوس در تهران

سخن آخر

برگزاری آزمون یوس در تهران می­‌تواند یک مزیت بزرگ برای بسیاری از داوطلبان ایرانی باشد. اما در نظر داشته باشید که فضای آزمون یوس بسیار رقابتی است و اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید از شانس خود به نحو‌احسنت استفاده کنید! آزمون یوس به شما این امکان را می­‌دهد که بدون محدودیت در هردانشگاهی که می‌­خواهید آزمون بدهید و شانس خود را برای پذیرش امتحان کنید. بنابراین برای بالابردن شانس قبولی در آزمون یوس پیشنهاد می­‌کنیم در کنار حوزه­‌های آزمون یوس در تهران، حوزه­‌های برگزاری دانشگاه‌­ها در ترکیه را نیز بررسی کنید. مشاوران ما در یونی لند پاسخگوی سوالات شما عزیزان در خصوص زمان و مکان برگزاری آزمون­‌ها خواهند بود.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.