021-91305905

آزمون یوس در ایران

فهرست مطالب

آزمون یوس (YOS) آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی است. این آزمون توسط دانشگاه های مختلف ترکیه طراحی و برگزاری می شود. دانشگاه های ترکیه ممکن است این آزمون را در کشورهای دیگر از جمله کشورمان ایران نیز برگزار کنند. در این مقاله قصد داریم به آزمون یوس در ایران بپردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

آزمون یوس (YOS)

همان طور که اشاره شد آزمون YOS آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی و همچنین رشته های پزشکی است.

این آزمون ویژه علاقه مندان غیر بومی ترکیه است. به عبارت دیگر افرادی که قصد دارند به عنوان دانشجویان بین المللی در ترکیه تحصیل کنند می بایست در آزمون یوس پذیرفته شوند.

آزمون YOS از سه بخش هوش˓ ریاضی و هندسه تشکیل شده است. این آزمون مجموعا ۱۰۰ نمره دارد.

از آن جایی که دانشگاه های مختلف ترکیه مجری برگزاری آزمون یوس هستند شرکت در آزمون YOS بیش از یک دانشگاه منعی ندارد.

به منظور تسهیل شرکت علاقه مندان در آزمون یوس دانشگاه های مختلف ترکیه معمولا در یک بازه زمانی معین اقدام به برگزاری آزمون ها می نمایند. این بازه زمانی معمولا از فروردین تا خرداد ماه به طول می انجامد.

برخی از دانشگاه های ترکیه علاوه بر برگزاری آزمون یوس خود در ترکیه در سایر کشورها از جمله ایران نیز حوزه برگزاری آزمون دارند.

در ادامه برخی از دانشگاه های ترکیه که آزمون یوس ۲۰۲۰ خود را در ایران برگزار کردند معرفی خواهند شد. با ادامه مقاله آزمون یوس در ایران همراه ما باشید.

همه چیز درباره آزمون یوس

آزمون یوس در ایران

کدام دانشگاه های ترکیه آزمون یوس ۲۰۲۰ را در ایران برگزار کردند؟

مدت کوتاهی از برگزاری آزمون یوس ۲۰۲۰ می گذرد. همان طور که اشاره شد برخی از دانشگاه های ترکیه در سایر کشورها نیز آزمون یوس را برگزار کردند. از جمله کشورهایی که در یوس ۲۰۲۰ حوزه برگزاری آزمون داشتند می توان به ایران اشاره کرد.

البته وقتی صحبت از برگزاری آزمون YOS در سایر کشورها به میان می آید ذکر یک نکته ضروری است. به خاطر بسپارید که تنها برخی از دانشگاه های ترکیه در ایران حوزه برگزاری آزمون دارند. اگر این مسئله برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است باید به هنگام انتخاب دانشگاه مورد نظرتان از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

اما در ادامه مقاله آزمون یوس در ایران به معرفی دانشگاه هایی می پردازیم که در یوس ۲۰۲۰ در ایران حوزه برگزاری آزمون داشتند.

آزمون یوس در ایران؛ دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول (Istanbul University) یکی از دانشگاه های ترکیه بود که در آزمون یوس گذشته (یوس ۲۰۲۰) در ایران حوزه برگزاری آزمون داشت. آزمون یوس این دانشگاه علاوه بر ایران در چند حوزه دیگر نیز برگزار شد.

دانشگاه استانبول مهلت ثبت نام برای آزمون یوس ۲۰۲۰ را از اواسط دیماه ۹۸ تا اواسط اسفندماه اعلام کرده بود. این آزمون در نیمه دوم فروردین ماه ۹۹ برگزار شد و نتایج آن حدودا یک ماه پس از تاریخ برگزاری آزمون اعلام شد. به این ترتیب یکی دیگر از آزمون های یوس در ایران برگزار شد.

دانشگاه استانبول یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه است. این دانشگاه برای سال تحصیلی ۲۰۲۱ – ۲۰۲۰ از سوی وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران مورد تایید واقع شده است.

آزمون یوس در ایران؛ دانشگاه سلیمان دمیرل

یکی دیگر از آزمون های یوس ۲۰۲۰ در ایران آزمون یوس دانشگاه سلیمان دمیرل (Suleyman Demirel University)  بود.

این آزمون نیز همانند آزمون یوس دانشگاه استانبول در شهر تهران برگزار شد. دانشگاه دمیرل مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون یوس را آذر ماه ۹۸ تا فروردین ماه ۹۹ اعلام کرده بود.

آزمون یوس دانشگاه سلیمان دمیرل در نیمه دوم فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار شد. نتایج این آزمون نیز در آخرین روزهای فروردین ماه اعلام شد.

دانشگاه سلیمان دمیرل نیز یکی دیگر از دانشگاه های دولتی ترکیه است. این دانشگاه نیز برای سال تحصیلی ۲۰۲۱ – ۲۰۲۰ از سوی وزارت بهداشت ایران مورد تایید قرار گرفته است.

آزمون یوس در ایران

آزمون یوس در ایران؛ دانشگاه قاضی آنتپ

آزمون یوس ۲۰۲۰ دانشگاه قاضی آنتپ (Gaziantep University) نیز در ایران و در شهرهای تهران و تبریز برگزار شد.

این آزمون در نیمه دوم فروردین ماه امسال برگزار شد. نتایج آزمون یوس دانشگاه قاضی آنتپ در نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام شد.

دانشگاه قاضی آنتپ مهلت ثبت نام برای این آزمون را حدودا از اواسط آذر ماه سال ۱۳۹۸ تا اوایل فروردین ماه ۱۳۹۹ اعلام کرده بود.

دانشگاه قاضی آنتپ نیز یک دانشگاه دولتی در ترکیه است.

آزمون یوس در ایران؛ دانشگاه آیدین استانبول

آزمون یوس ۲۰۲۰ دیگری که در ایران برگزار شد مربوط به دانشگاه آیدین استانبول (Istanbul Aydin University) بود.

آزمون یوس دانشگاه آیدین استانبول در نیمه دوم مرداد ماه ۱۳۹۹ در ایران و در شهر تهران برگزار شد. این آزمون در تیر ماه نیز در شهر قزوین برگزار شده بود.

دانشگاه آیدین استانبول یک دانشگاه خصوصی در ترکیه است. هزینه آزمون یوس دانشگاه آیدین استانبول صد لیر اعلام شده بود.

آزمون یوس در ایران به دانشگاه های نامبرده محدود نمی شود. به هنگام ثبت نام برای شرکت در آزمون یوس دانشگاه مورد نظرتان می توانید از حوزه های برگزاری آزمون آن دانشگاه مطلع شوید.

اما آن چه لازم است بدانید این است که به طور کلی یک دانشگاه هیچ گاه حوزه های قطعی و غیر قابل تغییر ندارد. برای مثال ممکن است یک دانشگاه امسال حوزه برگزاری آزمون یوس در ایران داشته باشد اما سال بعد حوزه برگزاری در ایران نداشته باشد.

به همین جهت توصیه ما به شما این است که همیشه اطلاعات مربوط به آزمون یوس دانشگاه مورد نظرتان را از سایت دانشگاه به دقت و همواره دنبال کنید.

یونی لند در تلاش است مرجعی قابل اطمینان و جامع برای تحصیل در ترکیه باشد. چنان چه در زمینه تحصیل در ترکیه دغدغه یا سوالی دارید حتما با ما در میان بگذارید.

ضمنا یونی لند ارائه دهنده یکی از جامع ترین و مفیدترین کلاس های آمادگی آزمون یوس است. این آموزش ها که ویژه آزمون یوس ۲۰۲۱ تدارک دیده شده اند به صورت آنلاین برگزار می شوند. بنابراین دیگر دغدغه سلامت خود و عزیزانتان را در شرایط بحرانی همه گیری ویروس کرونا نخواهید داشت.

برای اطلاع کامل از کلاس های آمادگی آزمون یوس یونی لند اینجا کلیک کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبان های یونی لند در تماس باشید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.