021-91305905

آزمون یوس دانشگاه کوچ!

فهرست مطالب

دانشگاه کوچ (KOC) یکی از دانشگاه های خصوصی و از جمله دانشگاه های برتر ترکیه است. سطح بالای علمی و پژوهشی این دانشگاه موجب شده است که تحصیل در این دانشگاه رویای بسیاری از افراد باشد. دانشگاه کوچ تنها دانشگاه ترکیه است که از سال ۲۰۱۵ تا کنون در شمار ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان حضور دارد.

در این مقاله قصد داریم به راه های ممکن برای ورود به این دانشگاه بپردازیم. آیا ورود به دانشگاه KOC از طریق آزمون یوس امکان پذیر است؟ با ما در ادامه همراه باشید.

چنان چه تمایل دارید با دانشگاه کوچ بیشتر آشنا شوید می توانید به مقاله معرفی دانشگاه کوچ مراجعه کنید.

آزمون های ورودی دانشگاه کوچ

احتمالا می دانید که آزمون یوس (YOS) اصلی ترین آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان بین المللی است. در کنار آزمون یوس دانشگاه های ترکیه از طرق دیگر نیز اقدام به جذب دانشجو می نمایند.

در رابطه با دانشگاه کوچ لازم است بدانید که این دانشگاه از طریق آزمون یوس دانشجو نمی پذیرد. بنابراین راه یا راه های ورود به دانشگاه کوچ کدامند؟

دانشگاه کوچ

در جدول زیر می توانید آزمون های مورد تایید دانشگاه KOC ویژه دانشجویان بین المللی در مقطع کاردانی و کارشناسی را مشاهده کنید.

آزمون یا گواهی دیپلم مورد قبولحداقل نمره یا سطح مورد قبول در همه رشته ها به جز حقوق و پزشکیحداقل سطح یا نمره مورد قبول در رشته های حقوق و پزشکی
SAT (general) بدون انشا*1180/16001410/1600
SAT (Subject)دو موضوع که یکی از آن ها حتما باید ریاضیات سطح 1 یا 2 باشد.پزشکی: دو موضوع که یکی از آن ها باید ریاضیات سطح 1 یا 2 باشد و دیگری زیست شناسی حقوق: دو موضوع که یکی از آن ها باید ریاضیات سطح 1 یا 2 باشد و دیگری یک رشته مرتبط مانند حقوق
ACT23/3631/36
MCATقابل قبول نیست505
International Baccalaureate Diploma28/4540/45
GCE (Cambridge or Pearson)دو موضوع مرتبط (A-Level) با  با پایه (نمرات یا سطح) A*/A/Bپزشکی: سه موضوع مرتبط مثل زیست˓ فیزیک و … (A-Level) با پایه A*/A حقوق: مانند پزشکی فقط با موضوعات مرتبط با حقوق
IGCSE (Cambridge or Pearson)قابل قبول نیست (البته تبصره ای وجود دارد که در صورت تمایل به ارائه این آزمون حتما در مورد آن جویا شوید)قابل قبول نیست (البته تبصره ای وجود دارد که در صورت تمایل به ارائه این آزمون حتما در مورد آن جویا شوید)
French Baccalaureate Diploma12/2017/20
ABITUR (Germany Exam)1 – 4 gradeپزشکی: 1,5 grade حقوق: 1,2 grade
MATURA (Austria) Examپایه دیپلم 1 یا 2پزشکی: 1,5 grade حقوق: 1,2 grade
MATURA (Switzerland) Exam4,50 – 6,005,50 – 6,00
EB (European Baccalaureate)80%   یا 9-8 (در موضوعات مرتبط که یکی از آن ها باید ریاضی باشد)پزشکی: 90% یا 9-8 (در موضوعات مرتبط که یکی از آن ها باید ریاضی باشد) حقوق: 90% یا 9-8 (در موضوعات مرتبط که یکی از آن ها باید تاریخ یا فلسفه باشد)
*در این جا کسب نمره 1180 از 1600 منظور است.

همان طور که در جدول بالا مشاهده کردید دانشگاه کوچ از طریق آزمون یوس دانشجو نمی پذیرد. این دانشگاه به افرادی که گواهی هیچ یک از آزمون های فوق را ندارند نیز شانس پذیرش داده است. دانشگاه KOC اعلام کرده است که اگر بنابر دلایل قابل قبول افراد قادر به ارائه مدارک آزمون های فوق نباشند بر اساس سابقه تحصیلی می توانند برای پذیرش در این دانشگاه درخواست دهند. البته دانشگاه کوچ در ادامه عنوان کرده است که شانس پذیرش این افراد کم است!

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید روی عنوان پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه کوچ کلیک کنید.

چنان چه قصد تحصیل در دانشگاه KOC دارید لازم است درخواست خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید و منتظر دریافت پاسخ باشید. برای ثبت درخواست به مدارک مختلفی نیاز دارید. آزمون های لازم برای ارسال درخواست در جدول فوق عنوان شدند. در ادامه دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست تحصیل در دانشگاه کوچ را ذکر خواهیم کرد.

دانشگاه کوچ

دیگر مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه کوچ

علاوه بر ارائه مدارک مربوط به یکی از آزمون ها یا گواهی های فوق به هنگام ارسال درخواست لازم است افراد مدارک دیگری نیز ارائه دهند. این مدارک عبارت اند از:

مدرک دیپلم دبیرستان

اگر به هنگام ارسال درخواست مدرک دیپلم دبیرستان خود را در دست دارید لازم است نسخه رسمی ترجمه شده آن به زبان ترکی یا انگلیسی را ارئه دهید.

ریز نمرات دوره دبیرستان

لازم است به هنگام ارسال درخواست برای دانشگاه کوچ ریز نمرات دبیرستان خود را نیز بارگذاری کنید. همچنین در صورتی که دانش آموز سال آخر مقطع دبیرستان هستید لازم است پیش بینی تحصیلی (سال تحصیلی کنونی) را از مدرسه خود دریافت و بارگذاری کنید.

انگیزه نامه

لازم است در ۱ الی ۲ صفحه در مورد انگیزه خود از تحصیل در دانشگاه کوچ بنویسید. این متن می تواند پاسخ به سوالاتی چون چرا دانشگاه کوچ را انتخاب کردید؟ چرا فکر می کنید این رشته برای شما مناسب است؟ اهداف و سبک یادگیریتان چگونه است؟ و سوالاتی از این قبیل باشد.

توصیه می شود در نگارش انگیزه نامه به هیچ عنوان سرقت ادبی نکنید! همچنین اطمینان حاصل کنید که نوشته شما عاری از هر گونه غلط نگارشی و تایپی است.

برای نمونه می توانید چند انگیزه نامه برای رشته های مختلف که توسط سایت دانشگاه KOC منتشر شده است را مشاهده کنید.

نمونه انگیزه نامه برای رشته های پزشکی در دانشگاه کوچ

نمونه انگیزه نامه برای رشته های مهندسی در دانشگاه کوچ

نمونه انگیزه نامه برای رشته MBA در دانشگاه کوچ

توصیه نامه

همچنین لازم است از فردی (مانند معلم) خود بخواهید توصیه نامه ای برای شما بنویسد. این توصیه نامه باید توسط فردی که شما معرفی می کنید نوشته و برای دانشگاه کوچ ارسال شود. لازم است این توصیه نامه به زبان ترکی یا انگلیسی باشد.

مدارک اختیاری برای ثبت نام در دانشگاه کوچ

همان گونه که از نام این مدارک پیداست شما اجباری برای ارائه این مدارک به هنگام ارسال درخواست خود برای دانشگاه کوچ ندارید. از آن جایی که زبان آموزش در دانشگاه KOC انگلیسی است (به استثنای پرستاری و حقوق) می توانید مدارک زیر را ارائه دهید:

▪ TOFEL (نمره 80 از 120 در آزمون رایانه محور)

▪ YDS (80)

▪ PTE (60)

▪ CAE (C)

افرادی که مدرک زبان انگلیسی معتبر ندارند در صورت پذیرش در دانشگاه کوچ آموزش خواهند دید. همچنین افراد دارای مدارک معتبر می توانند بلافاصله تحصیل خود را آغاز کنند.

در این مقاله به آزمون های ورودی دانشگاه کوچ پرداختیم. همان طور که مطالعه کردید دانشگاه کوچ از طریق آزمون یوس دانشجو نمی پذیرد. همچنین تمامی مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست افراد (به عنوان دانشجویان بین المللی) در مقطع کارشناسی در این مقاله عنوان شدند.

یونی لند همواره در تلاش است تا کامل ترین اطلاعات پیرامون تحصیل در ترکیه را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. با مراجعه به مقالات دسته اپلای و تحصیل در ترکیه می توانید اطلاعات جامعی پیرامون تحصیل در ترکیه بدست آورید.

همچنین در صورت تمایل به شرکت در آزمون یوس (YOS) و ورود به دانشگاه های ترکیه از این طریق می توانید در کلاس های آنلاین یوس۲۰۲۱ یونی لند شرکت کنید. برای آشنایی با ویژگی های خاص و ارزشمند این دوره بر روی عنوان کلاس کلیک کنید.

امیدواریم شما نیز یونی لندی شوید! لطفا نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

 

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.