021-91305905

آزمون یوس دانشگاه آنکارا؛ از اعتبار ۲ ساله این آزمون تا برخی مدارک لازم برای شرکت در آن

آزمون یوس دانشگاه آنکارا

فهرست مطالب

دانشگاه آنکارا (Ankara University) از با سابقه ترین و محبوب ترین دانشگاه های ترکیه است. این دانشگاه دولتی در سال تحصیلی 2021 – 2020 مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم˓ تحقیقات و فناوری ایران است. در این نوشتار قصد داریم به آزمون یوس دانشگاه آنکارا و برخی نکات پیرامون آن بپردازیم.

مقدمه

دانشگاه آنکارا نیز همانند دیگر دانشگاه های ترکیه هر ساله اقدام به برگزاری آزمون یوس می نماید. همان طور که احتمالا می دانید این آزمون ویژه تحصیل غیر بومیان ترکیه در مقطع کاردانی و کارشناسی است. دانشگاه آنکارا در سال 2020 نیز از طریق آزمون یوس و آزمون های دیگر اقدام به جذب دانشجو نمود. در ادامه مقاله قصد داریم آزمون یوس دانشگاه آنکارا و دیگر آزمون های ورودی آن را به شما معرفی کنیم.

آزمون یوس دانشگاه آنکارا

آزمون یوس دانشگاه آنکارا 2020

دانشگاه آنکارا در سال تحصیلی جاری از طریق آزمون ها و مدارک زیر اقدام به جذب دانشجو نمود:

▪ آزمون یوس (حداقل نمره 50 از آزمون یوس دانشگاه آنکارا در سال 2019 یا 2020)

▪ آزمون ست یا SAT (حداقل نمره 1100 در مجموع و نمره 650 در بخش ریاضی)

▪ آزمون ACT (حداقل نمره 24)

▪ آزمون ABITUR (نمرات 4 – 1)

▪ International Baccalaureate Diploma (حداقل نمره 30)

و برخی آزمون های دیگر که لیست کامل و حداقل نمرات آن ها را می توانید با کلیک بر روی عنوان دیگر آزمون های ورودی دانشگاه آنکارا مشاهده کنید.

همان طور که اشاره شد آزمون های یوس دانشگاه آنکارا به مدت 2 سال اعتبار دارند. افرادی که در آزمون یوس دانشگاه آنکارا 2019 شرکت کرده و حد نصاب لازم را کسب کرده بودند می توانستند از  نتیجه آن برای پذیرش در سال تحصیلی جاری نیز استفاده کنند.

در کنار ارائه نتایج آزمون های فوق برای ثبت نام و درخواست تحصیل در دانشگاه آنکارا به مدارک دیگری نیز نیاز است. در ادامه مقاله به این مدارک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آزمون یوس دانشگاه آنکارا

دیگر مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه آنکارا

همان طور که مطالعه کردید ارائه پذیرش در یکی از آزمون های فوق برای ارسال درخواست به دانشگاه آنکارا لازم است. همچنین بارگذاری مدارک زیر نیز در ثبت درخواست الکرونیکی ضروری است:

▪ پر کردن فرم ثبت نام

▪ مدرک دیپلم و ترجمه ترکی آن (افرادی که هنوز از مقطع دوم متوسطه فارغ التحصیل نشده اند لازم است گواهی رسمی مبنی بر تحصیل خود ارائه دهند. این گواهی باید شامل نمرات تقریبی دانش آموز به هنگام فارغ التحصیلی باشد)

▪ رونوشت ریزنمرات مقطع دبیرستان و ترجمه آن به زبان ترکی

▪ پاسپورت (تمام صفحات)

▪ افراد دو ملیتی برای ثبت نام به عنوان دانشجوی بین المللی در آنکارا می بایست اثبات کنند که ملیت اول یا اصلی آنان ترکی نیست

▪ Blue ID Card (در صورت وجود)

در صورتی که تمام مدارک فوق را به طور صحیح بارگذاری کنید ایمیلی مبنی بر تایید مدارک از سوی دانشگاه دریافت خواهید کرد. در غیر این صورت پیامی مبنی بر عدم تایید مدارک برای شما ارسال خواهد شد.

مهارت زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه آنکارا

همه افراد غیر بومی ترکیه که قصد دارند در رشته هایی به زبان ترکی در دانشگاه آنکارا تحصیل کنند لازم است مدرک معتبر زبان ترکی ارائه دهند. این مدرک می بایست مدرک تومر (TOMER) دانشگاه آنکارا یا مدرک زبان موسسه Yunus Emre باشد.

افرادی که به هنگام ثبت نام در دانشگاه آنکارا مدارک زبان فوق را ندارند حداکثر ۲ سال فرصت دارند نسبت به آموزش زبان ترکی و دریافت یکی از مدارک نامبرده اقدام کنند.

شهریه کامل دانشگاه آنکارا در سال تحصیلی 2021 2020

میزان شهریه دریافتی دانشگاه ها یکی از عوامل انتخاب آن ها توسط دانشجویان است. با کلیک روی عنوان زیر می توانید لیست جامعی از شهریه رشته های مختلف دانشگاه آنکارا (ویژه دانشجویان بین المللی) را مشاهده کنید.

لیست کامل شهریه دانشگاه آنکارا 2021 – 2020

آزمون یوس دانشگاه آنکارا

ظرفیت پذیرش دانشگاه آنکارا در سال 2021 2020

دانشگاه آنکارا نیز همانند دانشگاه های دیگر ظرفیت ویزه ای برای جذب دانشجویان بین المللی اختصاص داده است. ظرفیت پذیرش این دانشگاه برای سال تحصیلی جاری را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده نمایید.

ظرفیت پذیرش دانشگاه آنکارا 2021 – 2020

در این نوشتار تلاش کردیم به آزمون یوس دانشگاه آنکارا و چند نکته مهم پیرامون ارسال درخواست پذیرش به این دانشگاه اشاره کنیم. همان طور که مطالعه کردید آزمون یوس دانشگاه آنکارا یکی از آزمون های مورد قبول این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان بین المللی است. آزمون یوس دانشگاه آنکارا به مدت ۲ سال برای این دانشگاه معتبر است.

 به علاوه به هنگام ارسال درخواست تحصیل برای دانشگاه ضرورتی برای ارسال مدرک زبان ترکی وجود ندارد. افرادی که این مدرک را ندارند در صورت پذیرش در دانشگاه آنکارا حداقل ۲ سال فرصت دارند تا مدرک زبان ترکی خود را دریافت و به دانشگاه ارائه دهند.

در صورتی که قصد دارید از طریق آزمون یوس در دانشگاه آنکارا یا دیگر دانشگاه های ترکیه تحصیل کنید شرکت در کلاس های آنلاین یوس 2021 یونی لند را به شما پیشنهاد می کنیم.

این کلاس ها بر اساس آخرین تغییرات آزمون های یوس و کاملا به روز هستند. مدرسان این دوره در کنار استفاده از منابع اصلی آزمون یوس جزوه تالیفی خود را نیز در اختیار شرکت شرکنندگان قرار می دهند.

آزمون های آزمایشی و ارائه کارنامه های تحلیلی یکی دیگر از ویژگی های این دوره است. علاوه بر این با شرکت در این دوره آنلاین آموزشی واقعی را تجربه خواهید کرد و نگران سلامت خود و عزیزانتان نخواهید بود.

برای کسب اطلاعات کامل پیرامون کلاس های آنلاین یوس 2021 یونی لند بر روی عنوان کلاس ها کلیک کنید. همچنین با مراجعه به مقالات دسته اپلای و تحصیل در ترکیه اطلاعات جامعی پیرامون تحصیل در این کشور بدست خواهید آورد.

امیدواریم شما نیز به خانواده یونی لند بپیوندید. لطفا نظرات˓ پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا آن چنان که شایسته است خدماتمان را به شما ارائه دهیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.