021-91305905

آزمون یوس؛ اهمیت زبان قبل و بعد از آزمون یوس

فهرست مطالب

در مقالات پیشینمان در یونی لند به تفصیل به آزمون یوس (YOS) پرداختیم. در این مقاله به عنوان مقدمه تعریف کوتاهی از آزمون یوس را ارائه خواهیم کرد و سپس به موضوع اصلی یعنی اهمیت زبان قبل و بعد از آزمون یوس خواهیم پرداخت.

علاقه مندان تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه برای ورود به دانشگاه های این کشور باید در آزمون یوس شرکت و پذیرفته شوند. البته آزمون یوس تنها آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه نیست اما رایج ترین آزمون است (برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید).

آزمون یوس از سه بخش هوش˓ ریاضی و هندسه تشکیل شده است. دفترچه سوالات آزمون یوس غالبا به زبان های ترکی و انگلیسی به چاپ می رسد.

هر دانشگاه در ترکیه آزمون یوس ویژه خود را برگزار می کند. لازم به تاکید است که صرف نظر از دانشگاه برگزار کننده آزمون یوس تنها شامل سه بخش هوش˓ ریاضی و هندسه است. زمان و مکان برگزاری آزمون یوس هر دانشگاه توسط آن دانشگاه تعیین و اعلام می شود. لازم به ذکر است که آزمون یوس تمامی دانشگاه های ترکیه در یک بازه زمانی یک الی دو ماهه برگزار می شوند. این مسئله موجب سهولت شرکت داوطلبان غیر ترکیه ای می گردد. نکته دیگری که در رابطه با مکان برگزاری آزمون های یوس باید بدانید این است که برخی دانشگاه های ترکیه ممکن است در ایران نیز حوزه برگزاری آزمون داشته باشند.

به منظور اطلاع از هزینه شرکت در آزمون یوس˓ مشاهده نمونه سوالات و تمامی موارد ذکر شده در بالا می توانید به سایت دانشگاه مورد نظرتان در ترکیه مراجعه کنید.

در ادامه مقاله به اهمیت زبان قبل و بعد از آزمون یوس خواهیم پرداخت.

آزمون یوس

اهمیت زبان قبل از آزمون یوس

وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی به میان می آید یکی از مهم ترین دغدغه های افراد زبان کشور مقصد و یا زبان آموزشی آن کشور است. مسئله زبان حتی ممکن است افراد را از مهاجرت تحصیلی منصرف کند و یا اقدام برای آن را بسیار به تاخیر بیاندازد.  

مسئله فوق در رابطه با مهاجرت تحصیلی به ترکیه نیز صدق می کند. همان طور که می دانید زبان رسمی کشور ترکیه ترکی است. زبان آموزش در مقطع کارشناسی در ترکیه نیز غالبا ترکی و در سایر موارد انگلیسی است (برخی استثنائات نیز وجود دارند). اغلب علاقه مندان تحصیل در ترکیه گمان می کنند تا زمانی که زبان ترکی را یاد نگرفته اند اقدام برای شرکت در آزمون ها و انجام اقدامات مرتبط بی فایده خواهد بود. البته این نگرانی تا حدود زیادی به جاست اما نباید به مانعی برای آماده سازی افراد تبدیل شود.

همان طور که اشاره شد آزمون یوس از سه بخش هوش˓ ریاضی و هندسه تشکیل شده است. برای موفقیت در این آزمون و تحصیل در ترکیه لازم است به این موارد مسلط باشید یا در این زمینه ها دانش کافی داشته باشید. تجربه سالیان گذشته نشان داده است که سوالات در سه زمینه ذکر شده غالبا به صورت غیر متنی بودند و نیاز به دانش زبانی ویژه ای نداشتند. در واقع تسلط نسبی به زبان آزمون کافی بود. اما در سالیان اخیر تعداد سوالاتی که به شکل حل مسئله در آزمون یوس آمده اند و در واقع شامل متن بیشتری هستند نسبت به گذشته بیشتر شده است. با این شرایط چه باید کرد؟ آیا برنامه آموزش خود را تا پایان تسلط به زبان ترکی رها کنیم؟ آیا می شود برنامه آموزش زبان و آموزش یوس را همزمان پیش برد یا چاره دیگری باید اندیشید؟

یک راه چاره مناسب برای این چالش مهم شرکت در موسسات آموزشی معتبر یا استفاده از آموزش های معتبر یوس است. منابع و مراکز آموزشی معتبر در کنار آموزش سه بخش آزمون یوس آن بخش از مهارت زبان که داوطلبان برای پاسخ دادن به سوالات نیاز دارند را نیز به آنان آموزش خواهند می دهند. بنابراین اگر قصد آغاز آموزش زبان دارید و یا در ابتدای این مسیر هستید لازم نیست آموزش یوس خود را به تعویق بیاندازید. کافیست هر دو برنامه آموزشی خود را پیش ببرید و با استفاده از یک منبع یا مرکز آموزشی معتبر به موفقیت برسید. به این ترتیب هنگامی که در آزمون یوس پذیرفته شدید می توانید بقیه زمان خود را برای تسلط در مهارت زبان خود صرف کنید.

آزمون یوس

اهمیت زبان بعد از آزمون یوس

در قسمت قبل به اهمیت زبان قبل از آزمون یوس پرداختیم. اما آیا زبان پس از موفقیت در آزمون یوس هم چنان از اهمیت برخوردار است؟ بله! حتی می توانیم بگوییم مهارت زبان شما پس از موفقیت در آزمون یوس بسیار با اهمیت تر است. چرا که شما قرار است به زبان دیگری آموزش ببینید و تحصیل کنید. بنابراین بسیار مهم خواهد بود که بتوانید به مهارت های چهارگانه زبان تسلط داشته باشید.

از سوی دیگر شما قرار است در کشور دیگری زندگی کنید و به منظور انجام امور خود و یا تعامل با مردم لازم است زبان آنان را بدانید. به همین دلیل حتی اگر زبان آموزش و یا رشته شما در دانشگاهتان انگلیسی باشد یاد گرفتن زبان ترکی برای شما لازم است.  برای مثال اگر شما در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه های ترکیه تحصیل می کنید و مهارت زبان انگلیسی شما هم بسیار خوب است لازم است به زبان ترکی نیز تسلط کافی داشته باشید. چرا که برای تعامل با افراد و موفقیت در حرفه تان قطعا به زبان ترکی نیاز خواهید داشت.

در این مطلب به اهمیت زبان قبل و بعد از آزمون یوس پرداختیم. همان طور که خواندید برخورداری از مهارت زبان قبل و بعد از آزمون یوس اهمیت دارد. افرادی که در آغاز یا میانه مسیر آموزش زبان خود هستند می توانند معمولا دوره های آمادگی آزمون یوس را تا اتمام آموزش زبان خود به تعویق می اندازند. در این مقاله به ارائه راه حلی برای جلوگیری از هدر رفت زمان این دسته از افراد پرداختیم. همان طور که اشاره شد این افراد می توانند در کنار آموزش زبان آموزش های یوس را از یک مرکز یا منبع معتبر آموزشی دریافت کنند. چرا که مراکز و منابع معتبر آن مقدار از مهارت زبان که افراد برای پاسخ گویی به آزمون یوس نیاز دارند را به آنان می آموزند.

آزمون یوس

یونی لند در این رابطه برای شما یک پیشنهاد ویژه دارد! اگر در ابتدای مسیر آموزش زبان به منظور مهاجرت تحصیلی به ترکیه هستید و احتمال می دهید تا زمان برگزاری آزمون یوس دوره آموزش زبان خود را کامل نمی کنید نگران نباشید. لازم نیست آموزش یوس خود را تا آن زمان به تعویق بیاندازید. مدرسان یوس در یونی لند در حین آموزش سه بخش آزمون یوس به شما آن بخش از زبان که برای پاسخ گویی به سوالات یوس نیاز خواهید داشت را به شما آموزش خواهند داد.

یونی لند با بهره گیری از علم اساتید با سابقه و موفق یوس مجموعه آموزشی منحصر به فردی را برای علاقه مندان شرکت در آزمون یوس تهیه کرده است. برای آگاهی بیشتر از این دوره آموزشی ویژه می توانید اینجا کلیک کنید. همچنین می توانید با شرکت در دروه رایگان Pre Yos که بزودی از طریق یونی لند برگزار می شود تمام اطلاعات لازم در رابطه با آزمون یوس ۲۰۲۱ و منابع جدید این آزمون کسب کنید. همچنین با شرکت در این دوره رایگان با مدرسان یوس یونی لند آشنا خواهید شد . برای شرکت در دوره رایگان Pre Yos تعلل نکنید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.