راهکارهای آموزش زبان انگلیسی | نمونه سوالات و آموزش پیام نور

راهکارهای آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد. مهم‌ترین مسئله برای این آموزش، داشتن یک هدف است که در شما انگیزه ایجاد کند. به دلیل اینکه باید 8-14 ساعت در روز زبان بخوانید و هر ساعت باید هوشیار، علاقه‌مند و پرانرژی باشید.

باید در فراگیری آموزش زبان انگلیسی غرق شوید. به یاد داشته باشید که احساس 80 درصد موفقیت را شامل می‌شود و روش تنها 20 درصد از آن را در برمی‌گیرد. برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع‌کننده برای فراگیری آموزش زبان انگلیسی داشته باشید. قبول شدن در یک امتحان، دلیل به‌اندازه‌ی کافی قانع‌کننده‌ای نیست. همچنین پیدا کردن یک کار هم دلیل کافی نیست. به یک دلیل بزرگ برای انجام این کار نیاز دارید. اگر مشوق شما می‌تواند پول باشد، تصور کنید که زبان انگلیسی چگونه می‌تواند شما را پولدار کند. خانه رویایی، ماشین رویایی و زندگی رویایی تان را تجسم کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان‌های فوق‌العاده‌ای را می‌توانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. به رابطه با خارجی‌های زیبا و جذاب فکر کنید. دلیلتان را بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاقتان به چسبانید.

همه ما می‌دانیم که میلیون‌ها نفر در دنیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند؛ اما چه چیزی باعث می‌شود زبان انگلیسی به یک زبان مهم و نه فقط یک زبان مشترک تبدیل شود؟ آیا واقعاً ارزش این را دارد که تمام زمان، تلاش و انرژی خود را در یادگیری زبان انگلیسی صرف کنیم؟ خوب، بیایید بررسی کنیم که چگونه تسلط بر زبان انگلیسی می‌تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد. آیا شما بیشتر به دنبال فرصت‌های تحصیلی یا شغلی هستید؟ یا شما فقط می‌خواهید که بتوانید با افرادی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید؟ زبان انگلیسی یک زبان مهم برای انواع اهداف حرفه‌ای و شخصی است. این‌که آیا شما تازه برای فراگیری آموزش زبان انگلیسی اقدام به یادگیری کردید، یا برای ادامه یادگیری زبان نیاز به راهنمایی بیشتری دارید. درک اهمیت آموزش زبان انگلیسی به شما در رسیدن به تسلط بر این زبان و همچنین تغییر زندگی کمک می‌کند. پس پیشنهاد می‌کنم در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد اهمیت این آموزش زبان انگلیسی صحبت کنیم.

اول و مهم‌ترین نکته، در فراگیری آموزش زبان انگلیسی می‌تواند در پیگیری و به دست آوردن فرصت‌های شغلی بیشتر به شما کمک کند. بسیاری از شرکت‌ها به کارمندانی احتیاج دارند که بتوانند با همکاران و مشتریان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. بیشتر اوقات، این به این معنا است که کارمندانی که انگلیسی صحبت می‌کند شانس بیشتر نسب به کارمندی دارد که بر این زبان تسلط ندارد. اگر شما به دنبال پیدا کردن گزینه شغلی ایده آل و یا خواستار ارتقا در جایگاهی که هستید می‌باشید قطعاً یادگیری زبان انگلیسی گامی مهم در جهت رسیدن به همه این اهداف است. در بازار جهانی امروز موقعیت‌های بیشتر و جدیدی را برای افراد دو زبانه ایجاد کرده است. شما با یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید مترجم، معلم زبان یا یک متخصص بازاریابی انگلیسی برای یک شرکت جهانی شوید. مهم نیست که چه مسیر شغلی را برای تصمیم‌گیری دنبال می‌کنید، یادگیری زبان انگلیسی یک مهارت ارزشمند است. این به شما کمک می‌کند تا به‌عنوان یک کارمند بهتر، موقعیت‌های شغلی بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید.

فراگیری آموزش زبان انگلیسی از کودکی

اگر تازه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اید، ابتدا باید برخی از قوانین اساسی این زبان را بدانید. ایجاد یک پایه محکم برای یادگیری زبان انگلیسی نه تنها به شما در ایجاد صحیح جملات خود کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود مهارت‌های ارتباطی خود را هم به زبان انگلیسی و هم به زبان مکتوب خیلی راحت‌تر بهبود به بخشید. بسیاری از ما تا زمان ورود به دبیرستان و دانشگاه یادگیری زبان دوم را شروع نمی‌کنیم، اما تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند مقاطع ذکر شده زمان مناسبی برای شروع یادگیری زبان نیستند. درواقع تحقیقات جدید بیانگر این مسئله‌اند که بهترین زمان برای شروع یادگیری زبان، از سنین بسیار پایین است. پیش‌تر تصور می‌شد آموزش زبان دوم در این سنین، سبب بروز اختلالات و مشکلات زبان‌شناسی در کودکان خواهند شد اما پژوهشگران معتقدند بهتر است در مراحل آغازین تولد کودک آموزش زبان دوم شروع شود.

ادامه مطلب  پائیز فرصت طلایی مطالعه برای کنکور ارشد

آیا این بدین معنی است که افراد با سنین بالاتر از آموختن زبانی دیگر عاجز هستند؟ پاسخ صد البته منفی است. منظور از موارد ذکر شده است که هر چه زودتر آموزش زبان را برای فرزندان خود آغاز کنید، یادگیری آنان از زبان بهتر و عمیق‌تر و در نتیجه مفیدتر خواهد بود. در صورتی که افراد یادگیری زبان را از سنین کودکی آغاز کنند می‌توانند در سنین بالاتر آن زبان را به‌صورت روان و بدون لهجه صحبت کنند. طبق تحقیقی که توسط تیمی از دانشمندان دانشگاه واشنگتن با موضوع (پروسه ادراک صبحت در کودکان)، با بالا رفتن سن افراد شانس تلفظ کردن زبان دوم همانند افراد بومی بسیار کاهش خواهد یافت. یکی از دلایل بسیار قانع‌کننده برای شروع یادگیری زبان برای فرزندان خود می‌تواند همین عامل باشد. با راهنمایی آنان برای یادگیری زبان در سنین پایین، تلفظ صحیح کلمات و صحبت کردن همانند افراد بومی را در سنین بالاتر به آن‌ها هدیه خواهید داد.

کودکان از یاد گرفتن لذت می‌برند. برای آن‌ها اهمیتی ندارد که موضوع یاد داده شده بر روی کدام یکی از مهارت‌های ذهنی آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. آن‌ها یک راست به وسط موضوع می‌پرند و از یاد گرفتن بسیار خوشحال می‌شوند. روندی مشابه برای بچه‌هایی که می‌خواهند زبان انگلیسی را یاد بگیرند اتفاق می‌افتد. تصور اینکه بخواهیم با چهار زانو نشستن بر روی زمین به نوجوانان حلقه زده اطرافمان زبان انگلیسی را با شعر و آهنگ خواندن یاد بدهیم غیرممکن است.

در حالی که این روش آموزشی بهترین روش آموزش زبان به کودکان است، چراکه روند آموزش را با طراوت نموده و بچه‌ها از تدریس لذت می‌برند. از اینکه چگونه بچه‌ها با سرعتی بسیار زیاد زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند شگفت‌زده خواهید شد. اطراف بچه‌ها افراد زیادی برای ابراز محبت و پشتیبانی از آن‌ها وجود دارند. آن‌ها از کسانی که دوروبر خود می‌بینند الگو می‌گیرند. والدین، بچه‌ها، معلمین همه منابع الهام بچه‌ها هستند. زمانی که معلم و والدین هر دو در زبان‌آموزی به کودک کمک کنند، او همیشه با زبان در ارتباط است، از والدین خود قوت قلب می‌گیرد و همیشه در طول روز در تعامل با زبان دوم به سر می‌برد.

با کمک این روش‌ها و همچنین به‌کارگیری آهنگ‌ها و شعرهای مناسب آموزش می‌دهد، سپس مباحث یاد گرفته شده به کمک همکاری والدین در خانه قابل‌فهم‌تر و بهتر درک خواهند شد. والدین می‌توانند برای کمک به فرزندان خود در یادگیری زبان از روش‌ها استفاده نمایند. تفاوت میان کودکان و بزرگ‌سالان هنگام یادگیری این است کودکان به خود انگیزه بخشی نیازمند نیستند. این نکته یادگیری را برای این گروه سنی سهل‌تر می‌کند. همان‌طور که متوجه شدید والدین باید در همکاری با یکدیگر کودک را از سنین بسیار پایین در امر یادگیری زبان دوم و فرهنگ آن زبان یاری دهند. طبق پژوهش‌های انجام شده تماس کودکان با زبان در خانه در یادگیری آن‌ها بسیار تأثیرگذار است حتی اگر زمان بسیار کمی برای این کار صرف شود.

درصورتی‌که فرزند شما در سنین نوجوانی یا بزرگ‌سالی است، هیچ‌گاه در تشویق آن‌ها به یادگیری زبانی جدید درنگ نکنید. برای یادگیری هیچ‌گاه دیر نیست. در حقیقت یادگیری هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. امروزه در جهان تعداد زیادی از افراد فارسی ‌زبان هستند که بیشتر آن‌ها در کشور ایران ساکن هستند. اگر یکی از آن‌ها هستید، می‌توانید از چندین ابزار تعاملی برای یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم یا خارجی استفاده کنید. مهم‌ترین بخش فراگیری آموزش زبان انگلیسی این است که چقدر وقت را صرف گوش دادن و صحبت کردن زبان می‌کنید. کلمات و عبارات رایج را به زبان انگلیسی بیاموزید. این کلمات پایه واژگان شما را تشکیل می‌دهند. به این کلمات و عبارات گفته شده در مکالمات ضبط شده گوش دهید. سپس می‌توانید گوش دادن به چگونگی جمع کردن کلمات و کلمات دیگر را که اغلب در رابطه با کلماتی که قبلاً برای ساختن واژگان خود می‌شناسید استفاده می‌کنید.

یادگیری از طریق گوش دادن به موسیقی

تا حد امکان به زبان انگلیسی گوش دهید. به‌طور خاص، به پخش اخبار و یا تماشای کلیپ‌های تلویزیونی به‌صورت آنلاین گوش دهید. شما می‌توانید انواع مختلف لهجه‌های انگلیسی را از سراسر جهان بشنوید و می‌توانید هر قسمتی از این آن را نفهمیده‌اید مکث کرده و به عقب برگردانید تا بهتر بتوانید یاد بگیرید. فراگیری آموزش زبان انگلیسی همیشه یکی از دغدغه‌های کسایی بوده که می‌خواهند این زبان رو یاد بگیرند. مخصوصاً زبان‌آموزانی که همیشه با گرامر زبان مشکل داشتند و گاهی اوقات تدریس اشتباه باعث شده مشکلات شان از قبل هم بیشتر به شود.

ادامه مطلب  گوگل اسکولار چیست؟

هر کلمه به‌طور کلی هشت حالت را به خود می‌گیرد که به اجزای سخن یا اقسام کلمه معروف‌اند. فهمیدن بخش های مختلف دستور زبان یا همان اقسام کلمه از اولین قدم‌ها برای یادگیری گرامر است. خیلی عالی است که اقسام کلمه رو بلد باشید اما باید بدانید که اصلاً کافی نیست. ارزش واقعی بلد بودن اقسام کلمه در این هست که بتوانید این کلمات را کنار هم قرار دهید و جمله‌های درست و زیبا بسازید. پس قدم دوم در یادگرفتن گرامر یادگیری جمله‌بندی دقیق و درست است. جمله‌ها یک بسته کوچک از کلمات هستند که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند به فکر و هدفی را ارائه کنند. تمام جملات دارای فاعل (کسی یا چیزی) و یک فعل (عمل یا توصیف آن) هستند.

برای درک بهتر فراگیری آموزش زبان انگلیسی لازم است تا با گرامر و تمرین آن ساختار جملات را درک کنید. توجه داشته باشید که آموزش گرامر زبان انگلیسی با روش کتاب به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. به دلیل اینکه علاوه بر صرف زمان زیاد، نتیجه‌ای نخواهد داشت. یادگیری با استفاده از ویدیوهای آموزشی علاوه بر سرعت بخشیدن به یادگیری سبب افزایش میزان یادگیری و انگیزه می‌شود. ما همواره توصیه می‌کنیم تا با استفاده از آموزش‌های ویدیویی به‌روز و باکیفیت آموخته‌های خود را افزایش دهید.

اشتباهات می‌توانند قدرتمندترین دشمن در سفر به فراگیری آموزش زبان انگلیسی شما باشند. بعضی از زبان آموزان هنگام اشتباه می‌توانند احساس حقارت کنند و درنتیجه می‌توانند یادگیری بسیار کمرنگ می‌شود؛ اما نباید اجازه دهید اشتباهات مانع از رسیدن به اهداف یادگیری زبان شما شود. هدف از یادگیری یک زبان برقراری ارتباط است و به همین دلیل یادگیری انگلیسی شما اشتباه می‌کنید اما به‌هیچ‌عنوان نباید دلسرد شوید. شما با کمک آموزش آنلاین می‌توانید هر روز با پیگیری پیشرفت به خود انگیزه دهید.

بعد از هر درس، آنچه یاد گرفته‌اید و آنچه امروز به دست آورده‌اید را بنویسید. فراموش نکنید که جزئیات را اضافه کنید و از اطلاعات مبهم و عمومی جلوگیری کنید. داشتن ژورنال به این معنی است که شما همیشه می‌توانید به عقب نگاه کنید و بررسی کنید که چقدر به هدف خود رسیده‌اید.

یکی از بهترین روش‌ها برای فراگیری آموزش زبان انگلیسی، مطالعه‌ی آزاد کتاب است. ولی بهتر از آن، استفاده از کتاب‌های گویای زبان انگلیسی است؛ زیرا هم‌زمان هم می‌توانید بخوانید و هم بشنوید. این یعنی تقویت دو مهارت بنیادین زبان انگلیسی به ‌شکل هم‌زمان که بنابر تجربه این روش بهترین راه ممکن برای فراگیری آموزش زبان انگلیسی شما است. آموزشی مبتنی بر آموزش آنلاین، آموزش بر مبنای کسب صلاحیت، یادگیری مشارکتی و تعاملی است.

محتوای بسیاری به زبان انگلیسی وجود دارد. از فیلم‌های آموزشی تا مصاحبه‌ها و ویدیوهای متعدد در دنیای آنلاین، هرکدام از این موارد مخصوصاً اگر در زمینه علاقه شما باشد، می‌تواند به‌عنوان فراگیری آموزش زبان انگلیسی عمل کند. مثلاً تصور کنید که شما به تکنولوژی علاقه دارید، می‌توانید ساعت‌ها ویدیو در این زمینه‌ بیابید. بزرگ‌ترین حسن این روش این است که شما به حوزه ویدیو علاقه دارید و آشنایی خوبی با آن دارید، به همین دلیل هم از دیدن آن خسته نمی‌شوید و هم اینکه آشنایی اولیه شما با مبحث به شما کمک خواهد کرد که زودتر کلمات و ترکیبات را به خاطر بسپارید و زودتر کل موضوع را درک کنید. این ویدئوها می‌توانند به تنها منبع یادگیری زبان انگلیسی برای هر کس تبدیل شوند. ویدئو هایی را انتخاب کنید که با شیوه ی یادگیری، سطح و علایقتان سازگار باشد و بعداً این سایت ویدئوهای بیش‌تری را به شما پیشنهاد می‌کند.

بدون شک این عالی است که بدانید چه ویدئوهایی برای یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‌کنند. به‌علاوه، این سایت ابزارهای یادگیری دیگری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با کمک آن‌ها در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید. این ابزارها شامل عبارت‌های متقابل، فلش کارت‌ها، لیست کلمات و … هستند تا گرامر و دایره‌ی لغاتتان را تقویت کنند.

مهم‌ترین نکات در مورد فراگیری آموزش زبان انگلیسی

1- کتاب‌های انگلیسی مطالعه کنید

کتاب‌های داستان یا درسی انگلیسی را در سطح زبان خود را بخوانید. بعدازاینکه آن‌ها را به‌طور منظم و کاملاً اصولی خواندید، سعی کنید با صدای بلند بخوانید و لغات جدید آن را یادداشت نمایید. برای اینکه از اول و به‌صورت اصولی شروع کنید، اکثر مؤسسات معتبر دنیا از کتاب‌های زیر استفاده می‌کنند. آن‌ها را به‌صورت فیزیکی خریداری کنید و شروع به کار کردن کنید. برای یادگیری آن‌ها نیاز به هیچ مهارت خاصی نیست و فقط کافی است با خود کتاب پیش بروید.

ادامه مطلب  مشاوره کنکور یک گام برای حفظ فرصت ها

2- داشتن یک دفترچه یادداشت

یک دفترچه یادداشت کوچک به همراه داشته باشید تا زمانی که لغت جدیدی یاد می‌گیرید، آن را سریع یادداشت کنید. اگر وقت اضافه‌دارید، لغاتی که نوشته‌اید را مرور کنید. در هر هفته تعدادی لغت مشخص برای خودتان تعیین کنید و هر هفته تعدادشان را افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنم که ترجمه‌ی لغات را جلوی خود کلمه ننویسید. بلکه در دفتر دیگر یا پشت همان برگه آن را یادداشت کنید.

3- با صدای بلند تمرین کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود و تسلط بیشتر شما در موضوع صحبت کردن به انگلیسی این است که هرزمانی می‌توانید، متن‌ها را با صدای بلند و واضح بخوانید. حتی اگر زمانی اشتباه کنید، بلند خواندن به شما کمک خواهد کرد که به‌راحتی انگلیسی صحبت کنید. برای بلند خواندن از کتاب یا روزنامه یا هر چیزی که به زبان انگلیسی است، استفاده کنید. حتی اگر شما همه‌ی لغات را متوجه نمی‌شوید، این کار باعث می‌شود که زبان و مغزتان، گفتن کلمات انگلیسی را تمرین کند و متوجه خواهید شد که وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید می‌توانید سریع‌تر و آسان‌تر جملاتتان را بسازید. بلند خواندن همچنین به دلیل اینکه شما از کلمات انتخابی خودتان استفاده نمی‌کنید، مفید خواهد بود

4- خلاصه‌نویسی و تفسیر

بدون شک این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف‌شده مطالعه زبان در سال‌های اخیر است که یادگیری و سرعت یادگیری را به طرز بی‌نظیری افزایش می‌دهد. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد 3-4 خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجع آن پاراگراف‌ها بنویسید یا اینکه آن را خلاصه‌نویسی کنید. همیشه در جزوه‌تان یک جای خالی کنار یادداشت‌هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید. بعدها هنگام مطالعه مجدد هم‌زمان همان پاراگراف و 3-4 خط خودتان را هم مرور کنید تا تأثیر آن را به‌وضوح ببینید.

5- پشتکار و تلاش فراوان

برای اینکه در عرض 2-3 ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید و به‌عبارت‌دیگر شما باید 8-14 ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است 1 ساعت لغت بخوانید، 1 ساعت مکالمات ساده کتاب‌ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس 2 ساعت انگلیسی گوش کنید و 2 ساعت متن‌های انگلیسی را بخوانید و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده‌اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک می‌کند. برای بعضی‌ها 2 ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر می‌خواهید خیلی سریع به زبان مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

6- خواندن و گوش کردن به زبان

برای فراگیری آموزش زبان انگلیسی، تمرکز بر روی میزان ورودی انگلیسی است. وقتتان را برای تلاش جهت صحبت کردن و گرامر و لغت هدر ندهید، به‌جایش سعی کنید بیشتر وقتتان را بر روی گوش کردن (listening) و خواندن متون (reading) بگذارید. این یک راه سریع‌تر و کارآمدتر برای تسلط بر زبان انگلیسی است. همیشه یک کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. همچنین به داستان‌های کوتاه، درس‌های تصویری و مقاله‌های صوتی گوش کنید. این‌ها درس‌های قدرتمندی هستند و به شما کمک می‌کنند که سریع‌تر یاد بگیرید. باید رمان‌های انگلیسی آسان بخوانید، می‌توانید از رمان‌های انگلیسی زیر شروع کنید. به‌طور کامل وقتتان را برای خواندن کتاب‌های درسی هدر ندهید.

یادگیری زبان انگلیسی بسیار ساده و لذت‌بخش است. مهم‌ترین شرط برای آموزش زبان انگلیسی این است که از ابتدا به‌صورت درست شروع به یادگیری کنید. هنگامی‌که به یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازید، مهم است که این زبان را به بخشی از زندگی روزمره‌تان تبدیل کنید. شما می‌توانید به هر درس یا جلسه تمرینی را که در برنامه تحصیلی خود قرار داده‌اید، بپردازید، اما اگر همه‌ی کاری که برای یادگیری زبان انجام می‌دهید؛ همین باشد، پیشرفتتان به‌اندازه کافی نخواهد بود. تحقیقات جدید نشان داده است که هنگام مطالعه، سکوت کردن یا گوش دادن به موسیقی تمرکز را بالا می‌برد، بسیاری معتقدند بازی کردن و گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی می‌تواند به زبان آموزان برای بکار بردن بخشی اضافی از مغزشان به آن‌ها کمک کند. هنگام یادگیری هر زبان خارجی، تکرار و ثبات مهم است. سعی کنید اغلب به زبان انگلیسی و استفاده از آن فکر کنید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه یا چند ثانیه باشد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

آموزش معادلات دیفرانسیل در یک نگاه

اگر قصد دارید درس معادلات دیفرانسیل را برای امتحانات دانشگاه یا کنکور ارشد آموزش ببینید، باید بگوییم بررسی این مقاله نقطه عطف تصمیم شما خواهد شد. در این مقاله با تمام سرفصل‌های معادلات دیفرانسیل و نحوه مطالعه آن‌ها آشنا می‌شوید. همچین منابع فوق‌العاده‌ای معرفی می‌شود که می‌توانید برای آموزش معادلات دیفرانسیل از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

اگر سطل تان سوراخ باشد، در کنکور موفق نمی شوید!

آیا قبل از صرف هزینه و زمان نشتی‌ها را می‌گیرید؟ زمان و هزینه‌ای که برای موفقیت در کنکور صرف می‌کنید مانند پر کردن یک سطل سوراخ است. تا مادامی که نشتی‌های مطالعه شما بر طرف نشده باشد.

بیشتر بخوانید

گوگل اسکولار چیست؟

آنچه در این نوشته میخوانید مهم‌ترین نکات در مورد جست‌وجوی گوگل اسکولار نکات جستجو در گوگل اسکولار گوگل اسکولار فارسی…

بیشتر بخوانید

آزمون تافل (اطلاعات کاربردی درباره TOEFL )

آنچه در این نوشته میخوانید آزمون تافل چیست؟ آزمون تافل یا آیلتس لهجه آمریکایی یا بریتانیایی آزمون تافل ibt آزمون…

بیشتر بخوانید

روش صحیح مطالعه برای موفقیت در امتحان (راهکارهایی برای بهتر درس خواندن)

آنچه در این نوشته میخوانید چطور درس بخوانیم؟ تکنیک های افزایش بازدهی مطالعه  چگونه محیطی مناسب برای مطالعه ایجاد کنیم؟…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *