021-91305905

سوالات یوس دانشگاه کارادنیز و معرفی این دانشگاه

سوالات یوس دانشگاه کارادنیز

فهرست مطالب

دانشگاه کارادنیز (Karadeniz Technical University) یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه است که رشته های متنوعی در آن به دانشجویان ارائه می شود. این برنامه های آموزشی در زمینه های مختلفی چون پزشکی˓ مهندسی و علوم انسانی به علاقه مندان ارائه می شوند.

یکی از راه های ورود به دانشگاه کارادنیز پذیرش در آزمون یوس است. در این مقاله قصد داریم نمونه ای از سوالات یوس دانشگاه کارادنیز را در اختیار علاقه مندان به شرکت در این آزمون قرار دهیم. پیش از پرداختن به سوالات یوس دانشگاه کارادنیز ابتدا معرفی کوتاهی از این دانشگاه ذکر خواهیم کرد.

سوالات یوس دانشگاه کارادنیز

معرفی دانشگاه کارادنیز

دانشگاه کارادنیز یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه است. این دانشگاه که در شهر ترابزون واقع شده است در سال 1955 تاسیس شد و در طی سال ها گسترش یافت. این دانشگاه در سال 2020 در میان دانشگاه های ترکیه و جهان به ترتیب در جایگاه 28 و 1373 قرار گرفته است.

در حال حاضر 49 برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی و 36 رشته در مقطع کاردانی در دانشگاه کارادنیز ارائه می شود. همچنین 92 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 61 برنامه آموزشی در مقطع دکتری در این دانشگاه به علاقه مندان ارائه می شود.

تعداد رشته های ارائه شده در دانشگاه کارادنیز نشان از تنوع برنامه های آموزشی در این دانشگاه دارند. این برنامه ها در قالب دانشکده های زیر در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می شوند:

▪ دانشکده دندانپزشکی

▪ دانشکده داروسازی

▪ دانشکده ادبیات

▪ دانشکده علوم

▪ دانشکده اقتصاد و علوم اجرایی

▪ دانشکده معماری

▪ دانشکده مهندسی

▪ دانشکده فناوری

▪ دانشکده (علوم) جنگل

▪ دانشکده علوم سلامت

▪ دانشکده علوم دریایی

▪ دانشکده پزشکی

امکانات پژوهشی˓ رفاهی و تفریحی دانشگاه کارادنیز

دانشگاه کارادنیز از امکانات بسیار مطلوبی برخوردار است. این دانشگاه دارای کلینیک دندانپزشکی و یک بیمارستان با نام فارابی است. از دیگر امکانات آموزشی این دانشگاه می توان به 411 آزمایشگاه و 43 سالن کنفرانس و جلسه اشاره کرد. به علاوه دانشگاه کارادنیز مجهز به مراکز پژوهشی و کتابخانه است.

از جمله خدمات رفاهی دانشگاه کارادنیز می توان به 12 خوابگاه˓ سلف سرویس ها˓ 85 باشگاه های دانشجویی و امکانات ورزشی اشاره کرد. همچنین در این دانشگاه خدمات درمانی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

دانشگاه کارادنیز و برنامه های تبادل دانشجو

دانشگاه کارادنیز برای آن دسته از دانشجویان خود که به دنبال کسب تجربه در آن سوی مرزهای ترکیه هستند نیز برنامه هایی در نظر گرفته است. اگر مقاله های پیشین ما در یونی لند را مطالعه کرده باشید با برنامه های تبادل دانشجو آشنا هستید. دانشگاه های مختلف ترکیه از طریق برنامه های تبادل دانشجو با برترین دانشگاه ها در سراسر جهان تبادل علمی دارند.

دانشجویان کارادنیز هم می توانند در صورت تمایل و البته دارا بودن شرایط لازم از طریق برنامه های تبادل دانشجو در دانشگاه های مطرح جهان تحصیل کنند. این برنامه ها به دانشجویان امکان تحصیل به مدت معین در دانشگاه های کشورهای اروپایی و یا دیگر نقاط جهان را فراهم می کند.

برنامه های تبادل دانشجو در دانشگاه کارادنیز عبارت اند از:

▪ برنامه تبادل ERASMUS

▪ برنامه تبادل MEVLANA

▪ برنامه تبادل FARABI

آزمون های ورودی دانشگاه کارادنیز ویژه دانشجویان بین المللی

دانشگاه کارادنیز هم مانند دیگر دانشگاه های ترکیه از طریق آزمون ها و مدارک مختلف اقدام به جذب دانشجویان بین المللی می نماید. جالب است بدانید در حال حاضر 1470 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه تحصیل می کنند. از این تعداد 184 تن از دانشجویان این دانشگاه ایرانی هستند. آزمون هایی که از طریق آن ها می توانید به دانشگاه کارادنیز راه یابید عبارت اند از:

آزمون یوس (حداقل نمره 40 از 100)

▪ آزمون ست / SAT (حداقل نمره 1000 در مجموع و نمره 500 در ریاضی)

▪ آزمون GCE

▪ آزمون ACT

در صورتی که قصد دارید در آزمون یوس دانشگاه کارادنیز شرکت کنید مدارک زیر را آماده داشته باشید. این مدارک را به هنگام ثبت نام در آزمون و یا پس از قبولی در آن نیاز خواهید داشت. این مدارک عبارت اند از:

▪ مدرک دیپلم (یا گواهی تحصیل در سال آخر متوسطه)

▪ ریز نمرات دوره دبیرستان

▪ پاسپورت

سوالات یوس دانشگاه کارادنیز

همان طور که اشاره شد دانشگاه کارادنیز از طریق آزمون یوس اقدام به جذب دانشجویان بین المللی می نماید. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید و می خواهید با نمونه سوالات یوس دانشگاه کارادنیز آشنا شوید می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

نمونه سوالات یوس دانشگاه کارادنیز

برای مشاهده کتاب ها و نمونه سوالات بیشتر یوس می توانید به مقاله منابع آزمون یوس و نمونه سوالات آزمون یوس مراجعه کنید.

در این مقاله به معرفی دانشگاه کارادنیز پرداختیم. همان طور که اشاره شد رشته های متنوعی در این دانشگاه ارائه می شوند. یکی از آزمون این دانشگاه برای جذب دانشجویان بین المللی آزمون یوس است. از همین رو تعدادی از نمونه سوالات یوس دانشگاه کارادنیز نیز در این مقاله جهت مطالعه علاقه مندان قرار گرفتند.

یونی لند ارائه دهنده مشاوره و آموزش در زمینه تحصیل در ترکیه و آزمون یوس است. اگر می خواهید بر حل سوالات یوس دانشگاه کارادنیز یا هر دانشگاه دیگری در ترکیه مسط شوید کلاس های آنلاین یوس 2021 یونی لند را به شما پیشنهاد می کنیم. درسنامه˓ نمونه سوال˓ جزوه تالیفی˓ آزمون های آزمایشی˓ کارنامه تحلیلی و مشاوره تنها بخشی از ویژگی های کلاس های یوس یونی لند است.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون کلاس های آنلاین یوس 2021 یونی لند می توانید روی عنوان کلاس کلیک کنید. همچنین با مراجعه به مقالات دسته اپلای و تحصیل در ترکیه می توانید اطلاعات جامعی پیرامون تحصیل در این کشور بدست آورید.

امیدواریم شما نیز به خانواده یونی لند بپیوندید. لطفا نظرات˓ انتقادات˓ پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.