درآمد مهندسان کانادا چگونه است؟ | نمونه سوالات و آموزش پیام نور

درآمد مهندسان کانادا چگونه است؟

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با میزان درآمد مهندسان کانادا آشنا کرده و اطلاعات جامعی به شما ارائه دهیم، پس پیشنهاد می‌کنم در ادامه با ما همراه باشید. یکی از کشورهایی که در یک دهه اخیر مورد توجه بسیاری از مردم جهان به‌خصوص مهندسان بوده، کانادا است. این کشور در میان مردم جهان هم از نظر مهاجرت و هم تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است. کشور کانادا یکی از مرفه‌ترین، آرام‌ترین، امن‌ترین و آزادترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود.

کانادا کشوری است در شمالی‌ترین بخش قاره‌ی آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان است. این کشور شامل ده استان و سه قلمرو است. این کشور بر اساس ارزیابی تمام معیارهایی که به موجودیت یک کشور شکل می‌دهند، از کیفیت زندگی گرفته تا فرصت‌های بالقوه اقتصادی، در میان رتبه‌بندی فهرست بهترین کشور دنیا بالاترین عملکرد را داشته است. کانادا تحصیل‌کرده‌ترین کشور جهان است و بیش از نیمی از ساکنان این کشور دارای مدرک دانشگاهی هستند. این کشور از دو زبان رسمی برخوردار است، یعنی به‌طور هم‌زمان از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در اسناد رسمی و دولتی استفاده می‌شود.

کانادایی‌ها در طول سال تنها ۱۷۰۲ ساعت کار می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور اذعان دارند لحظات خوب و مثبت زندگی‌شان در روز بیش از لحظات منفی است. برای تمام افراد در سرتاسر جهان، درآمد یکی از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود و درآمد به‌خصوص درآمد مهندسان کانادا از اهمیت قابل‌توجه ای برخوردار‌است. به‌طورمعمول درآمد مهندسان در سراسر دنیا، از میزان متوسط درآمد در سایر رشته‌ها همیشه اکثراً بیشتر بوده است. به همین دلیل، شغل مهندسی همواره به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین حرفه‌ها در سراسر دنیا بوده است. درآمد رشته‌های مهندسی در کشور کانادا در مقایسه با کشورهای اروپا همچون: انگلیس یا آلمان بسیار بیشتر است.

مهندسان خارجی همواره مایل به کار و زندگی در کانادا هستند و به همین جهت می‌توانند باتوجه به تخصص خود در رشته مهندسی، می‌توانند تقاضای ویزای اقامت دائم کانادا را بدهند. برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان یک مهندس، افراد علاقه‌مند باید علاوه بر پیشنهاد کاری شرایط دیگری ازجمله: سن، تحصیلات، رزومه کاری و … نیز داشته باشند تا بتوانند به کشور کانادا راه پیدا کنند.

حال با توجه به مقدمات گفته شده درباره رشته و شغل مهندسی بهتر است تا به موضوع اصلی این مقاله یعنی درآمد مهندسان کانادا بپردازیم.

مهندسی نفت در کانادا

مهندسی نفت در کانادا 

مهندسی نفت در کانادا به سه گرایش حفاری، بهره‌برداری و مخازن تقسیم‌بندی می‌شود. یک مهندس نفت در کانادا باید تسلط کاملی بر مهارت‌های شیمی، تکامل زمین‌شناختی و ترسیم‌های کامپیوتری داشته باشد. مهندسان نفت توسط شرکت‌های بهره‌برداری کننده‌ی نفت و گاز، شرکت‌های مشاوره‌ی آن‌ها و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری، مؤسسات آموزشی و سازمان‌های دولتی و تحقیقاتی به کار گرفته می‌شوند.

ادامه مطلب  تحصیل در آمریکا : آشنایی با شرایط و دانستنی های لازم جهت اپلای آمریکا

درآمد مهندسان کانادا در این رشته اغلب به‌طور متوسط 74000 تا 186000 دلار در سال است. به‌طور میانگین حقوق مهندسان گرایش نفت در کشور کانادا، 132320 دلار در سال است. همواره مالکان صنایع پیش‌بینی می‌کنند که در آینده‌ای نه‌چندان دور، بیشتر مهندسان در این حوزه بازنشسته شده و با توجه به افزایش تقاضای در سطح جهانی به‌منظور تولید انرژی، به‌طورقطع تقاضا برای به کار گرفتن مهندسان نفت افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

شما برای فعالیت به‌عنوان یک مهندس نفت حداقل به مدرک لیسانس دانشگاهی نیاز خواهید داشت. دنبال کردن تحصیلات تکمیلی در رشته‌هایی همانند مهندسی نفت، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و مهندسی زمین‌شناختی ازنظر درآمد بسیار بهتر است. شما باید به مدت 2 یا 3 سال به‌عنوان یک مهندس به تعلیم و آموزش (EIT) بپردازید و سپس در آزمون رویه‌ی حرفه‌ای شرکت نماید. در این مرحله به‌طورمعمول نیازمند مدارک تحصیلات تکمیلی، ارشد یا دکترا خواهید بود که با دارا بودن آن‌ها امکان بهبود چشم‌انداز و درآمد شغلی در این رشته وجود خواهد داشت. برای این‌که شما به‌عنوان یک مهندس حرفه‌ای (P.Eng) کار کند باید از نظام‌مهندسی یکی از استان‌ها یا مناطق کانادا، مجوز به دست آورید.

مهندسی برق در کانادا 

مهندسی برق در کانادا همواره بعد از مهندسی عمران و مکانیک سومین رشته پرطرفدار و مملو از موقعیت شغلی در کشور کانادا باید دانست که از بازار کار پررونقی برخوردار است. شما ابتدا برای کار به‌عنوان یک مهندس برق در کشور کانادا باید از سازمان نظام‌مهندسی کانادا جواز مهندس حرفه‌ای P.Eng را دریافت کنید.

درآمد مهندسان کانادا در شاخه برق از 52000 دلار در شهر مونترآل کانادا شروع می‌شود و تا 91000 دلار در شهر ونکوور می‌رسد. بازار کار برای مهندسین برق در کانادا بسیار مطلوب است و کشور کانادا در سال‌های اخیر در این زمینه به‌صورت چشمگیری ارتقا پیداکرده است. میزان دریافتی حقوق و درآمد شما در بازار کار برای مهندسین برق در کانادا در مراکز ایالت‌های این کشور بیشتر است.

برای کار به‌عنوان مهندس برق باید مدرک لیسانس برق در کشور کانادا داشته باشید. برای افزایش درآمد باید مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در گرایش‌های گوناگون مهندسی برق از دانشگاه‌های کانادا دریافت کنند. این نکته را نیز باید در نظر داشت که 5 سال سابقه کاری حرفه‌ای می‌تواند جایگزین مدرک رسمی دانشگاهی شود اما در برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نخواهد بود. مشغول کار شدن مهندسین برق در کشور کانادا علاوه برداشتن مدرک تحصیلی از یک دانشگاه معتبر، نیاز به کسب مجوز مهندس حرفه‌ای از بخش‌های مربوطه در استان موردنظر دارد. تمامی متقاضیان و دانشجویانی که بعد از اتمام دوره‌های تحصیلی خود در رشته مهندسی برق قصد ورود به بازار کار در کشور کانادا را دارند، می‌توانند با داشتن شرایط موردنیاز و همچنین مدرک تحصیلی معتبر، به‌عنوان مهندس برق در تمامی نقاط این کشور مشغول به کار شوند.

اپلای کانادا

از وظایف مهندسین برق می‌توان به طراحی و پیاده‌سازی قطعه‌های مختلف برای وسیله‌های برقی و الکترونیکی و همچنین تعمیر و توسعه آن‌ها اشاره کرد. لازم به ذکر است که مهندسین برق باید بر روی تولید محصولات برقی و الکتریکی و همچنین دستگاه‌های مرتبط با آن‌ها تمرکز داشته باشند. موارد گفته‌شده می‌تواند در زمینه‌های مختلف با برق در ارتباط باشند و مهندسین برق می‌توانند جهت ارتقا کیفیت آن‌ها تلاش کنند. کار برای مهندسین برق در کانادا اغلب به‌صورت تیمی یا به‌صورت شخصی انجام شود، اما بیشتر مهندسین برق، کار به‌صورت تیمی را انتخاب می‌کنند.

ادامه مطلب  تحصیل در فرانسه

مهندسی کامپیوتر در کانادا

کانادا از کشورهای پیشتاز در زمینه‌ی مهندسی کامپیوتر بوده و دولت کانادا تلاش‌های بسیار زیادی را به‌منظور جذب نیروی ماهر در حوزه‌ی فناوری اطلاعات ازجمله مهندسان کامپیوتر، برنامه نویسان، طراحان نرم‌افزار و بسیاری از مشاغل مرتبط با این حوزه انجام داده است. درآمد مهندسان کانادا در شاخه مهندسی کامپیوتر به‌طور متوسط برابر 63000 دلار است. در کشور کانادا یک مهندس کامپیوتر با داشتن سابقه کاری، می‌تواند درآمدی معادل 101000 دلار در سال را داشته باشد. مهندسی کامپیوتر، نسبت به سایر رشته‌های مهندسی بسیار جدید است. کارشناسان معتقدند، تعداد مهندسان کامپیوتر بسیار کمتر از حد موردتقاضا در بازار کار است. از طرف دیگر بعضی کارشناسان اعتقاد دارند که رشد شغلی مهندسان کامپیوتر کمتر از حداقل میانگین رشد در این کشور کانادا است.

مهندسی هوافضا

رشته‌ی هوافضا در کانادا از رشته‌های بسیار پرطرفدار بوده که از اهمیت خاصی برخوردار است و کسانی که علاقه شدیدی به کشور کانادا دارند، می‌توانند در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند؛ به عبارت دیگر یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق اقامت تحصیلی بوده که افراد مهاجرت کرده به نسبت تحصیل، می‌توانند پس از پایان دوره تحصیلی و فارغ‌التحصیلی، اقدام برای دریافت اقامت دائم کنند و پس از دریافت اقامت به‌عنوان شهروند کانادایی از امکانات این کشور بهره‌مند شوند.

شخصی که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده می‌تواند با مدرک مهندسی هوافضا حقوق اولیه در حدود 65000 دلاری برای خود در نظر داشته باشد. درآمد مهندسان کانادا در شاخه هوافضا به‌طور متوسط برای یک مهندس هوافضا 103000 دلار است. انتظار می‌رود که نیازمندی به رشته مهندسی هوافضا در آمریکا در طی چند سال آینده 5 درصد رشد داشته باشد.

مهندسان هوا و فضا برای پروژه‌های هوافضا کانادا، اهمیت زیادی دارند؛ زیرا این پروژه‌ها در حالت رشد قرار دارند ازاین‌رو به مهندسان هوافضا احتیاج زیادی خواهند داشت. علاوه بر این برخی از استان‌هایی که بیشتر به صنعت هوافضا تمرکز می‌کنند، سرمایه گداری بیشتری بر روی این شاخه از مهندسی خواهند داشت.

افرادی که در رشته‌ی هوافضا در حال تحصیل هستند، بعداً به‌عنوان مهندسان هوافضا وظیفه طراحی و توسعه وسایل نقلیه هوایی و وظایفی دیگری از قبیل: تست، ارزیابی، نصب و راه‌اندازی نیز بر عهده این دسته از افراد خواهد بود. افرادی که خواهان تحصیل در رشته‌ی هوافضا هستند، می‌توانند از ۵ گرایش این رشته یکی را که به آن علاقه دارند، انتخاب کنند.

مهندسی در کانادا

مهندسی شیمی

رشته مهندسی شیمی، شاخه‌ای از علوم مربوط به مهندسی است که علوم فیزیک، علوم زیستی را به همراه ریاضیات پایه‌ای و اقتصاد در یک زمینه به کار می‌گیرد تا از آن‌ها در راستای بهره‌برداری، امر تولید، تبدیل و انتقال صحیح مواد شیمیایی، مواد و انرژی استفاده نماید. مهندسان شیمی به‌طورمعمول درزمینهٔ های تولید و تحقیق فعالیت می‌کنند. آن‌ها نه‌تنها قادر به فعالیت در شرکت‌های تولیدات مواد شیمیایی می‌باشند، بلکه در شرکت‌های تولیدی در حوزه‌های الکترونیک، پوشاک، کاغذ، دارو و غذا نیز فعالیت می‌کنند.

ادامه مطلب  درآمد مهندسان در آمریکا و کشورهای مختلف

این رشته با تولید محصولات از به‌وسیله فرایندها و فنّاوری‌های تولید شیمیایی سروکار دارد. در حالت عادی یک مهندس شیمی فرآیندهایی در مقیاس‌های عظیم را طراحی می‌کند که در آن مواد شیمایی، مواد خام، سلول‌های زنده، میکروارگانیسم‌ها و انرژی به محصولات نهایی مفید تبدیل می‌شود. درآمد مهندسان کانادا در شاخه شیمی به‌طورمعمول معادل 94000 دلاری است. کارشناسان این زمینه اعتقاددارند در طی چند سال آینده انتظار می‌رود بازار مهندسان شیمی بدون تغییر افزایش یابد. همچنین در حوزه‌های مرتبط با مهندسی شیمی نظیر مهندسی پزشکی، انتظار رشد شغلی بسیار زیاد در این زمینه خواهد رفت.

مهندسی مواد

مهندسان مواد در توسعه و آزمایش مواد مورداستفاده در تولید محصولات صنعتی و مصرفی و همچنین حوزه‌های مرتبط با فلزات و پارچه فعالیت دارند. درآمد مهندسان کانادا در شاخه مهندسی مواد که تازه فارغ‌التحصیل در کانادا شده باشند، 52000 دلار در سال است. میزان متوسط حقوق سالیانه در این رشته در حدود 85000 دلار است. مهندسی مواد شامل شاخه‌های متعددی است که اگر درزمینهٔ فلزات باشد یا مهندسی متالوژی درزمینهٔ سرامیک باشد آن را مهندس سرامیک می‌گویند. مهندس سرامیک وظیفه دارد مواد سرامیکی را تولید کند که بتواند با استفاده از روش‌های نوین آن‌ها را به فراورده‌های مفید نیز تبدیل کنند. سرامیک به همه مواد غیرعادی و غیرفلزی می‌گویند که برای اینکه تبدیل بشوند نیاز به حرارت‌های بالا دارند. مهندس سرامیک روی مواد مختلفی از شیشه رفته تا قطعات اتومبیل و هواپیما و خطوط فیبر نوری و کف‌پوش عایق‌ها کار می‌کند.

اگر مهندس مواد در گرایش متالوژی تحصیلات خود را گذرانده باشند، بیشتر درزمینهٔ استخراج فلزات از سنگ‌های معدنی و رسیدن به آن در کارخانه و مراحل بعدی تسلط خواهید داشت. خوردگی فلزات از مهم‌ترین مبحث‌های صنعت در کشورها است و به خاطر ضررهای فراوان که در همه کشورها به اقتصاد وارد می‌کنند، کوچک‌ترین حرکت مفید در این زمینه می‌تواند بسیار چشمگیر باشد و حمایت شود. در پایان سال 2020، کارشناسان اعتقاددارند که رشد شغلی در رشته مهندس مواد حدود 9 درصد باشد.

در پایان اگر

شما یک مهندس در یکی از گرایش‌های این رشته هستید یا اینکه به‌تازگی می‌خواهید رشته دانشگاهی خود را انتخاب کنید و به رشته مهندسی علاقه بسیاری دارید، به‌طور حتم راه خود را ادامه داده و با گام نهادن در این مسیر پر از جذابیت آینده‌ای درخشان برای خود و خانواده‌تان ترسیم کنید امیدوارم مطالب گفته‌شده به رفع ابهامات شما در مورد درآمد مهندسان کانادا کمک کوچکی کرده باشد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

انواع فاند و راه های دریافت بورس تحصیلی خارج از کشور

آنچه در این نوشته میخوانید چگونه می توان مشمول دریافت فاند شد؟ فاند چیست؟ انواع فاند سایر منابع مالی و…

بیشتر بخوانید

تحصیل در آلمان (آشنایی با دانشگاه ها و شرایط تحصیل در کشور آلمان)

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در آلمان کشور آلمان رشته‌های تحصیلی در کالج های آلمان دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل…

بیشتر بخوانید

i20 ، گواهی صلاحیت برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

آنچه در این نوشته میخوانید  I20 چیست؟ مراحل ایجاد گواهی صلاحیت چگونه از I20 استفاده می‌شود؟  I20 چیست؟ I20 یک…

بیشتر بخوانید

ددلاین چیست؟ نکاتی درباره ددلاین دانشگاه های اروپا و آمریکا برای اپلای کردن

آنچه در این نوشته میخوانید ددلاین چیست و چه اهمیتی در اپلای کردن دارد؟ نکات مهم ددلاین دانشگاه ها مختلف…

بیشتر بخوانید

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟ بررسی هزینه زندگی و میزان درآمد در کانادا

آنچه در این نوشته میخوانید زندگی و تحصیل در کانادا چقدر هزینه می‌خواهد؟ شهریه تحصیل در دانشگاه های کانادا شهریه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *