درآمد مهندسان در آمریکا و کشورهای مختلف | نمونه سوالات و آموزش پیام نور

درآمد مهندسان در آمریکا و کشورهای مختلف

درآمد مهندسان در کشورهای مختلف چقدر است؟

متخصصان مالی به نیویورک، برنامه نویسان کامپیوتر به دره سیلیکون و هنرمندان به لس‌آنجلس می‌روند. اما به نظر شما بهترین مقصد برای یک مهندس کجا می‌تواند باشد؟ درآمد مهندسان در کشورهای مختلف چقدر است؟ در اینجا ما لیستی از ۱۰ کشور برتر در زمینه فرصت شغلی مهندسی تهیه کرده ایم.

1) درآمد مهندسان در آلمان


تولید آلمانی همواره یک قدم جلوتر از هر کشور دیگری بوده است، و وضعیت آن به عنوان یک صادر کننده برتر است. حقوق بالا و شرایط کار خوب به این معنی است که این کشور اروپایی، کیفیت زندگی خوبی برای مهندسین صنعتی، ساختمان و مهندسی مکانیک ارائه می‌دهد.

2) درآمد مهندسان در آمریکا


درآمد مهندسان در آمریکا از میانگین درآمد جامعه بالاتر است. ایالت های جنوبی برای پایگاه‌های گسترده نظامی، مراکز تولیدی و شرکت‌ها شناخته شده اند که همه آن‌ها فرصت های شغلی رقابتی را برای زمینه های هوا فضا، شیمیایی، مدنی، سخت افزار کامپیوتر، برق، الکترونیک، مهندسی محیط زیست، بهداشت و ایمنی، مهندسین دریایی و معماران دریایی، مواد، مهندسی مکانیک، معدن و زمین شناسی ایجاد می‌کنند. آلاباما، جورجیا، تگزاس، فلوریدا، کالیفرنیا و اوهایو صنایع مهندسی بزرگ‌تری نسبت به میانگین ملی دارند.

درآمد مهندسان در آلمان

3)  درآمد مهندسان در کانادا


کانادا دارای سهم عمده ای در بخش برترین دانشگاه های جهان است و در زمینه های مهندسی مکانیک و مهندسی عمران بسیار فعال است. متخصصان مهندسی در این کشور یکی از خوشبخت ترین افراد در بازار کار جهانی هستند.

4) درآمد مهندسان در فرانسه


فرانسه به عنوان یک کشور برتر در زمینه مهندسی مکانیک، مکان خوبی برای حرفه‌ای ها است؛ که به دنبال کار در بخش های مهندسی، علمی و تحقیقاتی هستند. مهندسان انگلیسی زبان شانس خوبی برای ورود به یک کار با درآمد بالا در یک شرکت محلی یا یکی از تولید کنندگان بین المللی مثل مایکلین دارند.

ادامه مطلب  سربازی و اپلای - آیا می توان بدون گذراندن سربازی اپلای کرد؟

۵) درآمد مهندسان در سوئیس


صنایع عمده سوئیس به عنوان ماشین آلات و ابزار دقت، ساعت سازی و مواد شیمیایی، مکانیک و مهندسی برق به عنوان صنعت اصلی در کشور مرکزی اروپا شناخته می شود. باتوجه به تخصص‌های کشور سوئیس، بازار کار این کشور در حوزه‌های مکانیک، شیمی و زیست محیطی بسیار مورد توجه است.

۶) درآمد مهندسان در چین


با رشد اقتصادی و نیروی کار، بخش های مهندسی مکانیک و مهندسی چین در دهه گذشته با پیشرفت بی نظیری مواجه شده اند. دولت چین برنامه پنج ساله خود را برای تشویق شرکت‌های مهندسی مکانیک چین، برای گسترش فروش خود در خارج از کشور، اجرا کرده و این کار به طرز چشمگیری به افزایش نیاز به متخصصان ماهر منجر شده است.

۷) حقوق مهندسان در دانمارک


بر اساس قرارداد پنج ساله اخیر که به تازگی امضا شده دانمارک و کنیا برای آموزش پرسنل و توسعه بخش دریایی و حمل و نقل همکاری می‌کنند. در کنیا منابع مالی قابل توجهی در اختیار مهندسان دریایی و دانشجویان علوم دریایی برای دستیابی به خدمات دریایی ۱۲ ماهه قرار خواهد گرفت. همچنین الزامات اجباری به دست آوردن مدارک حرفه‌ای در صنعت دریایی، به عنوان افسران مهندسی دریایی صورت گرفته است. این امر موجب افزایش صنعت حمل و نقل و ایجاد فرصت های زیادی برای خدمات تجاری می شود.

۸) حقوق مهندسان در ژاپن


ژاپن جای خود را به عنوان یک رهبر در مراکز پیشرفته مهندسی و تولیدی با شرکت‌های چند ملیتی ژاپنی که بازیگران جهان در زمینه هوا فضا، مواد شیمیایی و صنعتی و همچنین تولید خودرو هستند، حفظ کرده است. تولید ژاپن حدود ۳۰ درصد از سهم بازار جهانی را تشکیل می‌دهد، به این معنی که فرصت های هیجان انگیزی برای حرفه‌ای های پیشرفته در رشته های مهندسی وجود دارد.

۹) حقوق مهندسان در کلمبیا


در این کشور، تقاضا برای مهندسین نفت در سال‌های اخیر افزایش یافته و حقوق و دستمزد آن‌ها از سال ۲۰۰۸ به سرعت افزایش یافته است. کارگران در این بخش از امنیت شغلی بسیار بالا برخوردار هستند و کلمبیا یکی از بالاترین میزان حقوق در این بخش را ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب  ددلاین چیست؟ نکاتی درباره ددلاین دانشگاه های اروپا و آمریکا برای اپلای کردن

۱۰) حقوق مهندسان در سوئد


پس از چندین سال کاهش، اکنون سوئد در بخش مهندسی جایگاه خود را حفظ کرده است. بازار خدمات مهندسی به تدریج گسترش یافته است، همان طور که قبلا پیش بینی شده و سهام اکثر شرکت‌ها به آرامی، اما به طور پیوسته رشد می کند. انتظار می رود که فرصت های شغلی بیشتری در سالهای آینده بعد برای مهندسان باز شود زیرا کمبود پرسنل واجد شرایط، یکی از مهم ترین چالش هایی است که صنعت سوئد با آن مواجه است.

آمار و اطلاعات بین المللی نشان می‌دهد که بازار کار برای مهندسان در بخش های مختلف، با وجود فعالیت پایین در بسیاری از کشورها، تثبیت شده است. در بیشتر بازارهای جهانی پیشرفت بیشتری مورد انتظار بوده و امید است فرصت های شغلی بیشتری در همه کشورها ایجاد شود.

درآمد مهندسان در فرانسه

درآمد مهندسان در آمریکا

در دنیای مدرن امروز، قطعا برای مشاهده نشانه هایی از انواع رشته های مهندسی، احتیاجی نیست زیاد به دوردست‌ها بنگرید. بنابراین جای تعجب نیست که فارغ التحصیلان با استعداد رشته‌های مهندسی، شدیدا به دنبال تفکرات نوآورانه و تخصص‌های فنی خود می‌باشند. اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی را دارید، باید به این موضوع نیز فکر کنید که بعد از فارغ التحصیلی انتظار دارید چقدر درآمد داشته باشید؟ مخصوصا اگر همچنان در حال تصمیم گیری درباره شاخه‌ای از مهندسی هستید که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید.

برای راحت‌تر شدن تصمیم خود، نگاهی به متوسط درآمد مهندسان در آمریکا و دیگر کشورها از حقوق های پایین تا حقوق های بالای موقعیت های شغلی سطح بالا داشته باشید.

Glassdoor.com، یکی از وب سایت‌های پیشرو در زمینه اشتغال و استخدام در جهان، اخیراً گزارشی را در مورد پردرآمدترین مشاغل سال 2018 منتشر کرده است. این تحقیق گزارش‌های حقوق و دستمزد سال 2018 را که توسط کارمندان، میانگین پایه حقوق سالانه، تعداد فرصت‌های شغلی موجود و لیست‌های فعال شغلی از تاریخ 19 جولای 2018 ارائه شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. اطلاعاتی که در این نوشتار ارائه شده‌اند بر اساس گزارش وب‌سایت گلسدور (Glassdoor) است که یک موسسه خصوصی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مشاغل مختلف، کارفرمایان، کارمندان و تجزیه و تحلیل داده‌های شغلی است. می توان درآمد مهندسان را با سایر مشاغل مقایسه کرد.

ادامه مطلب  اپلای چیست؟ چگونه اپلای کنیم؟ + مشاوره اپلای

در این گزارش عواملی چون حقوق پایه، رضایتمندی و تعداد فرصت‌های شغلی در ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شده و نهایتا رتبه شغلی تعیین شده است. با بررسی داده‌های موجود به نظر می‌رسد که مشاغل مرتبط با مدیریت، امور تجاری، مهندسی، متخصصان رایانه و نرم‌افزار در صدر این فهرست و در میان برترین مشاغل قرار دارند.

۲۰ شغل برتر در این کشور به ترتیب عبارت‌اند از: داده‌پرداز، مهندس توسعه نرم‌افزار، مدیر بازاریابی، کار درمان، مدیر منابع انسانی، مهندس الکترونیک، مدیر راهبردی، طراح و توسعه‌دهنده موبایل، مدیر تولید، مهندس تولید، مدیر اجرایی، مدیر امور مالی، مدیر امور بحران، مدیر توسعه کسب و کار، مهندس کنترل پروژه و برنامه‌ریز، مهندس امنیت و قابلیت نرم‌افزار، مهندس مکانیک، مدیر علوم تجزیه و تحلیل، مدیر مالی و مدیر نوآوری و خلاقیت.

در اینفوگرام زیر می‌توانید ۲۰ شغل برتر ایالات متحده آمریکا به همراه رتبه شغلی، میزان رضایتمندی کارکنان و همچنین حقوق سالیانه برحسب صد هزار دلار در سال را ببینید.

درآمد مهندسان در کانادا

شغل‌های مرتبط با مهندسی به دلیل تنوع بالا و همچنین درآمد مهندسان در آمریکا که معمولا بالای صد هزار دلار در سال است بسیار مورد توجه است.

درآمد مهندسان در آمریکا

بر اساس آمار سایت معتبر گلسدور میانگین درآمد مهندسان در آمریکا در 36 ماه گذشته تا 5 اکتبر 2019 در حدود 80 هزار دلار در سال است. درآمد مهندسان در آمریکا با توجه به ایالت و همچنین رشته متغیر است.

به عنوان مثال درآمد مهندسان در آمریکا با توجه به رشته‌های مختلف در جدول زیر آمده است.

ردیف شغل درآمد (هزار دلار)
1 مهندس عمران 86
2 مهندس برق 86
3 مهندس مکانیک 75
4 مهندس IT 78
5 مهندس صنایع 67
6 مهندس نرم‌افزار 103
7 مهندس سخت افزار 103
8 مهندسی کامپیوتر 87
9 مهندس شیمی 77
10 مهندس نفت 118
11 مهندس معدن 82
12 مهندسی دریا 74
13 مهندس سیستم 80
14 مهندس متالورژی 78
15 مهندسی هسته‌ای 85

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

درآمد مهندسان کانادا چگونه است؟

آنچه در این نوشته میخوانید مهندسی نفت در کانادا  مهندسی برق در کانادا  مهندسی کامپیوتر در کانادا مهندسی هوافضا مهندسی…

بیشتر بخوانید

انواع فاند و راه های دریافت بورس تحصیلی خارج از کشور

آنچه در این نوشته میخوانید چگونه می توان مشمول دریافت فاند شد؟ فاند چیست؟ انواع فاند سایر منابع مالی و…

بیشتر بخوانید

تحصیل در آلمان (آشنایی با دانشگاه ها و شرایط تحصیل در کشور آلمان)

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در آلمان کشور آلمان رشته‌های تحصیلی در کالج های آلمان دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل…

بیشتر بخوانید

i20 ، گواهی صلاحیت برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

آنچه در این نوشته میخوانید  I20 چیست؟ مراحل ایجاد گواهی صلاحیت چگونه از I20 استفاده می‌شود؟  I20 چیست؟ I20 یک…

بیشتر بخوانید

ددلاین چیست؟ نکاتی درباره ددلاین دانشگاه های اروپا و آمریکا برای اپلای کردن

آنچه در این نوشته میخوانید ددلاین چیست و چه اهمیتی در اپلای کردن دارد؟ نکات مهم ددلاین دانشگاه ها مختلف…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *