021-91305905

دانشگاه گلیشیم استانبول (IGU) در سال 2011 تاسیس شد و در سال تحصیلی 2018-2019 در قالب 4 دانشکده، 4 مدرسه، 2 مدرسه حرفه‌ای و موسسه تحصیلات تکمیلی فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد.

دانشگاه گلیشیم که اصل توسعه را پذیرفته است، تا کنون ‌27708 دانشجو را در تمام زمینه‌های مورد نیاز ترکیه و جهان فارغ‌التحصیل نموده است. IGU با همکاری با بیش از 100 دانشگاه جهان، دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای قدم گذاشتن در عرصه‌های بین‌المللی تشویق می‌کند. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی غیر انتفاعی است که در قسمت اروپایی استانبول در منطقه آوجیلار در نزدیکی فرودگاه آتاتورک واقع شده است.

دانشگاه گلیشیم استانبول یک مجتمع تحقیقاتی عظیم متشکل از 100 آزمایشگاه را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد که در پردیس دانشگاه در شهر استانبول، یکی از مراکز مالی و تجاری جهان، واقع شده است. 17 مرکز تحقیقاتی و 78 باشگاه دانشجویی در IGU وجود دارد که دانشجویان را قادر می‌سازد تا در خارج از کلاس درس به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی بپردازند.

چشم انداز دانشگاه گلیشیم ترکیه تبدیل شدن به یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی است که برای بهبود مستمر ارزش‌ها و افزودن ارزش به جامعه و بشریت تلاش می‌کند. این دانشگاه صرفا با اعتفاد به اخلاق تحقیق و آزادی در فعالیت‌های خود، درونی سازی فضای کیفیت و تسلط بر حوزه‌های فیزیکی، اجتماعی، فرهنگی، روانی و دیجیتالی، به بهبود کیفیت خود ادامه می‌دهد تا خدمات آموزشی و پرورشی را در سطح استانداردهای بین‌المللی ارائه دهد.

دانشگاه گلیشیم استانبول، هرساله با برداشتن گام‌های استوار با هدف تبدیل شدن به یک دانشگاه جهانی، به یکی از برگزیده‌ترین دانشگاه‌های ترکیه تبدیل شده‌ است.

این دانشگاه دربین بهترین دانشگاه‌های ترکیه در رتبه 136 و رتبه 7535 دربین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

دانشگاه گلیشیم استانبول علاوه بر تاییدیه اروپا، توسط وزارت آموزش عالی ترکیه تایید شده است که به گسترش برنامه‌های تبادل دانشجویی این دانشگاه  با بیش از 200 دانشگاه در سراسر جهان کمک کرده است.

امکانات و خدمات رفاهی

دانشگاه گلیشیم امکانات پژوهشی و آکادمیک متنوع و مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. از مهم‌ترین این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کتابخانه-دانشگاه-گلیشیم

کتابخانه

کتابخانه این دانشگاه دارای بیش از 50000 کتاب چاپی و 180000 کتاب الکترونیکی است که در فضایی بزرگ و مناسب در اختیار دانشجویان و کارکنان قرار می‌گیرد.

امکانات ورزشی

دانشگاه  گلیشیم استانبول به منظور کمک به  حفظ سلامت دانشجویان خود، امکانات ورزشی متعددی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به زمین تنیس، زمین‌های والیبال و بسکتبال و باشگاه پرورش اندام اشاره کرد.

خوابگاه‌های دانشجویی

این دانشگاه امکان اسکان دانشجویان را در خوابگاه انتیس فراهم می‌کند. این خوابگاه دارای اتاق‌های تک نفره و پنج نفره و به صورت دخترانه و پسرانه هستند که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند و فاصله بسیار نزدیکی با دانشگاه دارند.

آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف

دانشگاه گلیشیم بیش از 117 آزمایشگاه و کارگاه‌های مختلف دارد که دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند از ان‌ها بهره ببرند. از جمله این آزمایشگاه و کارگاه‌ها می‌توان به کارگاه نقاشی، کارگار موتور و سیستم‌های هواپیما، آزمایشگاه‌های کامپیوتر، آزمایشگاه سلامت دهان و دندان، آزمایشگاه مکاترونیک، آزمایشگاه آناتومی و… اشاره کرد.

دانشکده‌ها

دانشکده-های-دانشگاه-گلیشیم

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده اقتصاد، علوم اداری و اجتماعی

دانشکده فنی مهندسی و معماری

مدرسه علوم بهداشت

مدرسه علوم کاربردی

مدرسه تربیت بدنی و ورزش

برای دریافت اطلاعات دقیق از شرایط و هزینه تحصیل در هر رشته به وبسایت دانشگاه به نشانی gelisim.edu.tr  مراجعه کنید.

شرایط تحصیل

دانشگاه گلیشیم سالانه پذیرای دانشجویان بین‌المللی زیادی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. پذیرش در این دانشگاه بر اساس یکی از آزمون‌های YOS  و یا SAT و همچنین بر اساس معدل صورت می‌گیرد. حداقل نمره متقاضیان برای اخذ پذیرش در این دانشگاه به صورت زیر است:

پذیرش-دانشگاه-گلیشیم

از آنجایی که زبان تحصیل در این دانشگاه به زبان‌های ترکی و انگلیسی است، دانشجویان موظف به ارائه مدرک مهارت زبانی معتبر می‌باشند. در غیر این صورت ملزم به شرکت  در دوره‌های آموزشی دانشگاه هستند.

مدارک لازم برای ثبت نام

دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه گلیشیم قبل از انجام فرایند درخواست پذیرش باید یک نسخه الکترونیکی از اسناد لازم را در سایت دانشگاه بارگزاری کنند. این مدارک عبارتند از:

مدارک-لازم-جهت-پذیرش-در-دانشگاه-گلیشیم

دانشجویان پس از تکمیل درخواست آنلاین طی 2 تا 5 روز کاری نامه پذیرش را از سمت دانشگاه دریافت می‌کنند که پس از آن باید نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند. در مرحله بعد مدارک زیر را به صورت حضوری به دانشگاه ارائه دهید.

تحصیل در دانشگاه گلیشیم استانبول

دانشگاه گلیشیم یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که توانسته از زمان تاسیس خود تا کنون به پیشرفت‌های زیادی در زمینه توسعه این کشور دست یابد. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه است که با توجه به نقش بسزایی که در توسعه این کشور ایفا کرده است، به دانشگاه توسعه استانبول شهرت یافته است. این دانشگاه دارای شهرت جهانی در سطح اروپا و خاورمیانه است. این دانشگاه با توجه به کیفیت آموزشی و رفاهی که در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در کشور ترکیه است. اگر شما هم قصد تحصیل در ترکیه را دارید، در این مقاله به معرفی دانشگاه گلیشین استانبول پرداختیم. امیدواریم  با ارائه مطالب فوق سهمی در موفقیت شما داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *