آشنایی با دانشگاه پیام نور | نمونه سوالات و آموزش پیام نور

آشنایی با دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور بدون شک در این چند ساله طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در طی این مقاله ما قصد داریم شما رو با این دانشگاه پرطرفدار آشنا کنیم. پس پیشنهاد می‌کنم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

پیام نور دانشگاهی با هویت ایرانی که برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌های باز و آموزش از راه دور دنیا به گسترش رشد و تعالی تقوی و ارتقاء علمی و پژوهشی، تعمیق جنبش نرم‌افزاری، امید بخشیدن و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه‌جا، همه‌وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت همواره تلاش می‌کند.

رتبه بندی دانشگاه پیام نور

 دانشگاه پیام نور در سال 1367 با پیوستن امکانات دو دانشگاه آزاد ایران و ابوریحان بیرونی، به‌عنوان تنها دانشگاهی که ازلحاظ آموزش باز و از دور در کشور فعالیت می‌کند، تأسیس شد. یکی از مهم‌ترین ابهاماتی که در مورد این دانشگاه وجود دارد، در مورد مدرک این دانشگاه است. با قاطعیت می‌توان گفت: مدارکی که این دانشگاه به دانشجویان می‌دهد، از همه لحاظ معتبر و هم‌تراز مدارک دیگر دانشگاه‌های دولتی کشور است. این دانشگاه در ابتدای فعالیت آموزشی خود، با پذیرش اولین گروه دانشجویی در 5 رشته تحصیلی و در 28 مرکز در کشور کار خود را آغاز کرد. این دانشگاه همواره از طریق آزمون سراسری که سالیانه توسط سازمان سنجش برگزار می‌گردد، دانشجو به خود جذب می‌کند اما از طریق برگزاری دوره‌های فراگیر نیز این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

رتبه‌بندی دانشگاه پیام ‌نور

بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه پیام ‌نور، این دانشگاه نوزدهمین دانشگاه برتر کشور و دویست و سی و دومین دانشگاه برتر آسیا است. همچنین بر اساس رتبه‌بندی سایت ICU 4 وب‌سایت دانشگاه پیام نور نهمین وب‌سایت برتر در بین دانشگاه‌های ایران است. در حال حاضر این دانشگاه بزرگ‌ترین شبکه آموزش عالی دولتی ایران و در بین دانشگاه‌های باز دانشگاه پیام نور در آسیا دوم و در جهان ششم است.

یکی از مهم‌ترین نکات درباره دانشگاه پیام نور کتاب محور بودن این دانشگاه در امتحانات پایان‌ترم است. برخلاف آنچه گفته می‌شود دانشجو محور یا استاد محور، باید بگوییم این دانشگاه کتاب محور است. این به این معناست که دانشگاه اول ترم لیست منابع را برای دانشجویان منتشر می‌کند که برای هر درس کتابی معرفی شده است و خود دانشجو باید آن کتاب را مطالعه کند و کتاب معرفی شده به‌عنوان منبع را در پایان‌ترم آزمون بدهد. در این مسیر با توجه به نوع درس و پیام نور آن شهر ممکن است کلاس گروهی نیز تشکیل شود و اساتید تدریس کنند. البته این نکته را نیز باید
در نظر داشت که برای کلیه دروس عملی و آزمایشگاهی، کلاس گروهی تشکیل می‌شود.

پذیرش دانشگاه پیام نور

پذیرش در دانشگاه پیام نور

پذیرش در پیام نور همواره به‌صورت بومی است. به همین دلیل این دانشگاه فاقد خوابگاه می‌باشد. بومی بودن پذیرش مهم‌ترین دلیل عدم وجود خوابگاه در حال حاضر است. بومی بودن به این معناست که پذیرش در مقطع کارشناسی غالباً براساس شکل بومی می‌باشد؛ یعنی اینکه شما از استان تهران نمی‌توانید به استان اصفهان این دانشگاه در مقطع کارشناسی درس بخوانید. براساس اعلام سازمان سنجش ۷۰ درصد پذیرش از متقاضیان همان شهرستان و ۳۰ درصد از متقاضیان شهرستان‌های اطراف است.

در حال حاضر پیام نور از 495 مرکز و واحد در سراسر کشور برخوردار بوده است که به شکل استانی در 31 استان
مدیریت می‌شود و همچنین پیام نور دارای یک مرکز برون‌مرزی به‌عنوان دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز بین‌الملل نیز در سازمان مرکزی تشکیل داده است. پیام نور نزدیک به 4 هزار نفر اعضای هیئت‌علمی در رشته‌های مختلف را در برمی‌گیرد و تعداد دانشجویان این دانشگاه بزرگ نیز نزدیک به 430 هزار نفر است. اگر شما به‌تازگی با پیام نور آشنا شدید، بدون شک باید بدانید انجام اعمال مربوط به ثبت‌نام و امور آموزشی از طریق سیستم گلستان امکان‌پذیر است
.

شما از طریق سیستم گلستان می‌توانید به ثبت‌نام، انتخاب واحد حذف و اضافه و سایر کارهای مربوط به دانشگاه پیام نور را بدون مراجعه به این دانشگاه بپردازید. پیام نور در طی 4 سال گذشته، در زمینهٔ وضعیت ثبت‌نام، زمان‌بندی امتحانات، ساماندهی شرایط تحصیلی دانشجویان و راه‌اندازی رشته‌های دکترا گام‌های بسیار ارزشمندی برداشته است که رضایت‌مندی دانشجویان را نیز در همراه داشته است.

ادامه مطلب  دانشگاه شیراز ( معرفی برترین دانشگاه های کشور )

تستی یا تشریحی بودن امتحانات

یکی از مهم‌ترین سؤالات دانشجویان درباره دانشگاه پیام نور، تستی یا تشریحی بودن امتحانات این دانشگاه است. برای پاسخ به این سؤال باید اشاره کرد که اگرچه بسیاری از دروس این دانشگاه در حال حاضر به‌صورت تستی برگزار می‌شود. ولی دروسی آزمون پایانی آن به‌صورت تمام تشریحی یا ترکیبی از تستی و تشریحی برگزار می‌شوند، نیز قطعاً خواهند بود. این نکته را نیز باید اشاره کرد که در هر ترم ممکن است نوع تستی و تشریحی بودن امتحانات تغییر کند، ملاک کار لیست منابع منتشر شده در همان سال خواهد بود

در مورد محیط کلاس دانشگاه‌ها نیز باید گفت: در دانشگاه‌های سراسری کلاس‌های بدین‌صورت هست که استاد صحبت می‌کند یا جزوه می‌گوید و دانشجویان مشغول گوش دادن و نوشتن جزوه هستند، اما کلاس‌های پیام نور به‌صورت مناظره‌ای است. معمولاً در بیشتر مواقع سؤالات زیادی بین دانشجویان و اساتید ردوبدل می‌شود که همین امر در یادگیری درس بسیار مؤثر است و به جرئت می‌توان گفت: این نکته یکی از برتری‌های دانشگاه پیام نور نسبت به دانشگاه‌های سراسری است.

اساتید دانشگاه‌های سراسری به‌خصوص دانشگاه تهران جزو بهترین اساتید دانشگاه‌های ایران هستند ولی جالب است بدانید که تعدادی از همین اساتید در پیام نور مشغول تدریس هستند. در سایر استان‌ها نیز به همین منوال بوده پس هیچ جای نگرانی در مورد سطح دانش اساتید دانشگاه پیام نور نیست چرا این اساتید همواره در دانشگاه‌های سراسری نیز مشغول به تدریس هستند.

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد دانشگاه پیام نور غیرحضوری بودن کلاس‌های این دانشگاه است. غیرحضوری بودن کلاس‌های دانشگاه پیام نور به این معنا بوده که دانشجویان این دانشگاه می‌توانند در کلاس‌های مربوطه شرکت نکرده و فقط در امتحانات پایان‌ترم خود شرک نمایند. این نکته لازم به ذکر است تمام کلاس‌های دانشگاه پیام نور غیرحضوری نیست و غیرحضوری بودن کلاس‌های پیام نور مربوط به کلاس‌های تئوری این دانشگاه بوده و دانشجویانی که آزمایشگاه و کلاس‌های عملی دارند باید در کلاس‌های دانشگاه حضور پیدا کنند، چراکه حضور در این نوع کلاس‌های الزامی است.

شهریه دانشگاه پیام نور

در مورد شهریه این دانشگاه نیز باید این نکته را خاطرنشان کرد که دانشگاه پیام نور نرخ پایین‌ترین شهریه نسبت به تمام دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه هم‌زمان با توسعه دولت الکترونیک در این راه تصمیمات مهمی اتخاذ نموده، به نحوی که موفق شده است بسیاری از فعالیت‌های خود را الکترونیکی نماید. هم‌اکنون کلیه امور مربوط به دانشجو ازجمله ثبت‌نام، انتخاب واحد، اعلام نمره، واریز شهریه و… به‌صورت الکترونیکی انجام شده و از طریق سامانه گلستان صورت می‌گیرد. 

یکی از افتخارات دانشگاه پیام نور این است که دانشجویان این دانشگاه در سال‌های متمادی موفق به ثبت اختراعات زیادی شده‌اند که بسیاری از آن‌ها در جشنواره‌های کشوری و بعضاً خارج از کشور دارای مقام‌های متعددی هستند. دانشجویان پیام نور با اتکا به توانمندی خود شعار ما می‌توانیم را به‌صورت عملی که نشان دهنده موفقیت‌های آنان در ابعاد مختلف است.

یکی از نکات جالب در دانشگاه پیام نور این است که تمامی افرادی که در پیام نور موفق به اخذ مدرک می‌شوند، می‌توانند در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل پرداخته و هیچ مشکلی از این بابت برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

دانشگاه پیام ‌نور از امکانات بالایی برخوردار است. ازجمله این امکانات می‌توان به: مراکز متعدد ورزشی، مذهبی و کانون‌های فرهنگی و امور فوق‌برنامه اشاره نمود. یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه پیام نور می‌توان به گسترش هر چه بیشتر تبادل اطلاعاتی علمی با دانشگاه‌ها و مجامع معتبر تحقیقاتی بین‌المللی جهان دانست.

مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه پیام نور

از مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه پیام نور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اشتغال به تحصیل بیش از 850 هزار دانشجو در سال 1393 در این دانشگاه

کسب رتبه برتر خدمت‌رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال 1390

کسب رتبه دوم آسیا و رتبه ششم جهان در میان دانشگاه‌های باز و از راه دور

توسعه بیش از 500 مرکز و واحد دانشگاهی در اقصی نقاط کشور

کسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاه‌های ایران در سال 1389

پوشش حدود 30 درصدی از کل دانشجویان کشور

معرفی برخی از دانشگاه های پیام نور

پیام نور تهران

به دلیل وسعت زیاد شهر تهران، پیام نور تهران به مراکز مختلفی تقسیم ‌شده است که برای شما به‌طور کامل فهرستی از تمام مراکز پیام نور در استان تهران را گردآوری ‌شده است. واحد اسلامشهر، واحد بهارستان، مرکز پاک دشت، واحد پردیس، مرکز پرند، واحد پیشوا، مرکز تهران جنوب، مرکز تهران شرق، مرکز تهران شمال، مرکز تهران غرب، مرکز حسن‌آباد، مرکز دماوند، واحد ری، مرکز شهریار، واحد فیروزکوه، واحد لواسانات، واحد ملارد، مرکز ورامین.

ادامه مطلب  دانشگاه فردوسی مشهد (معرفی برترین دانشگاه های کشور)

یکی از مهم‌ترین افتخارات این پیام نور تهران کسب رتبه‌های قبول تک‌رقمی در آزمون کارشناسی ارشد توسط دانشجویان این دانشگاه است. همچنین این دانشجویان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به جایگاه بالایی در کشور دست پیدا کرده‌اند.

پیام نور گلستان

پیام نور گلستان به دوازده واحد تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از: مرکز گرگان، مرکز گنبد، مرکز بندر ترکمن، واحد کردکوی، واحد گالیکش، واحد کلاله، واحد آزاد شهر، واحد رامیان، واحد آق‌قلا، واحد علی‌آباد، واحد بندر گز، واحد مراوه تپه.

پیام نور گلستان موفق به کسب رتبه 3 رشته زبان و ادبیات فارسی، رتبه 5 رشته علوم تربیتی، رتبه 12 رشته مهندسی کامپیوتر و رتبه 15 رشته الهیات و معارف اسلامی را در مرحله نهائی المپیاد شدند. همچنین 24 داوطلب دانشگاه پیام نور که به مرحله نهائی راه یافته‌اند که در این بین، 18 نفر از آن‌ها رتبه زیر 40 و 4 نفر رتبه زیر 15 را کسب نموده‌اند.

علاوه بر این دانشجویان رشته‌های؛ زبان و ادبیات فارسی در رشته الهیات و معارف اسلامی، روانشناسی، مهندسی صنایع، علوم جغرافیا، علوم تربیتی، مهندسی کشاورزی، حقوق، زیست‌شناسی و رشته مهندسی کامپیوتر توانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند. هر یک از واحدهای پیام نور استان گلستان به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان می‌توانند محیطی ایده آل برای رفتن به دانشگاه و درس خواندن را مهیا کنند.

پیام نور مشهد

پیام نور خراسان

پیام نور مشهد به بیست‌وهفت واحد تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از: مرکز مشهد، مرکز تربت‌حیدریه، واحد خواف، مرکز فریمان، مرکز نیشابور، مرکز سبزوار، مرکز گناباد، مرکز کاشمر، مرکز قوچان، واحد تربت‌جام، واحد چناران، واحد مه ولات، واحد رشت خوار، واحد کلات، واحد سرخس، واحد بجستان، واحد جغتای، واحد سرولایت، واحد بردسکن، واحد درگز، واحد جوین، واحد درود، واحد تایباد، واحد فیروزه، واحد باخرز، واحد دوغارون، واحد داورزن است.

شهر مقدس مشهد که به دلیل وجود بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان از دیرباز مورد عنایت مسلمانان بوده است، از نظر علمی و فرهنگی نیز از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. به همین دلیل دانشگاه پیام نور مشهد یک پیشنهاد عالی برای کسب علم و دانش خواهد بود.

یکی از موفقیت‌های دانشگاه پیام نور مشهد کسب مقام دانشجویان کمیته هوا فضای دانشگاه در مسابقات گلایدر اصفهان است. این مسابقات که به میزبانی استان اصفهان در دانشگاه آزاد نجف‌آباد برگزار شده بود، تیم‌های انجمن بین رشته‌ای هوا فضا دانشگاه پیام نور مشهد در مسابقات هوا فضا دانشگاه نجف‌آباد اصفهان در لیگ گلایدر کشور با اقتدار موفق به کسب مقام‌های اول و دوم کشوری در بین تیم‌های صاحب‌نام و مطرح کشور شدند.

از دیگر افتخارات این دانشگاه می‌توان به‌افتخار آفرینی دانش‌آموختگان رشته حقوق دانشگاه پیام نور مشهد در آزمون وکالت سال 91 اشاره نمود. در این آزمون که در تاریخ نوزدهم آبان ماه برگزار شد، از تمام 80 پذیرفته شده سهمیه آزاد، 10 پذیرفته از میان دانش‌آموختگان حقوق دانشگاه پیام نور مشهد بود.

دانشجویان رشته هنر دانشگاه پیام نور مرکز مشهد در بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور که در شهر مقدس مشهد برگزار شده بود، موفق به کسب رتبه اول در رشته منبت و کسب رتبه دوم در رشته معرق شدند. همچنین در رشته تذهیب و نقاشی به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند.

پیام نور تبریز

پیام نور تبریز به نه واحد تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از: واحد اسکو، واحد بستان‌آباد، واحد بناب، واحد تبریز، واحد شبستر، واحد قره‌آغاج، واحد مراغه، واحد مرند و واحد هشترود شامل می‌شود.

پیام نور تبریز همواره به‌عنوان یکی از برترین مراکز دانشگاه پیام نور در سطح کشور است. یکی از افتخارات پیام نور تبریز کسب نه مقام برتر در بیست ‌و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌ نور است.

در این مسابقات پیام نور تبریز موفق به کسب مقام اول در رشته خوشنویسی، مقال اول کشور در رشته شهر، مقام اول کشور در رشته حفظ کل قرآن، مقام سوم کشور در رشته مداحی شدند. همچنین مقام سوم کشور در رشته حفظ 5 جزء قرآن، مقام سوم کشور در رشته عکاسی، مقام چهارم کشور در رشته ترتیل و مقام چهارم کشور در رشته اذان را کسب نمودند.

پیام نور تهران جنوب

یکی از مراکز دانشگاه پیام نور استان تهران، مرکز جنوب است. دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب باهدف اندیشه آموزش عالی برای تمام سطوح جامعه از سال 1367 با 5 رشته در مقطع کارشناسی تأسیس شد. این مرکز 81 نفر هیئت‌علمی در رشته‌های مختلف را دارا است.

به‌طورکلی با از معیارهای تعیین اعتبار و اهمیت یک دانشگاه می‌توان متغیرهایی همانند سابقه و قدمت، تدریس استادان درجه یک، تعدد دانشجو، ارزش مدرک تحصیلی در کشور و خارج آن، داشتن کتابخانه و آزمایشگاه‌های مجهز، تعداد رشته، واقع شدن در مرکز شهر … اشاره داشت، در این بین پیام نور تهران جنوب به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی پیام نور از اعتبار و جایگاهی علمی خاصی برخوردار است.

باگذشت زمان و افزایش تعداد دانشجو و همچنین افزایش رشته، مرکز تهران در سال 1389 به چهار مرکز تخصصی در جهات مختلف جغرافیایی (جنوب، شمال، غرب و شرق) تفکیک شد و رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب به‌طور ویژه متمرکز شد.

پیام نور تهران جنوب در گروه‌های آموزشی ازجمله: علوم تربیتی، زبان‌شناسی و زبانه‌ای خارجه، ادبیات فارسی، جغرافیا، روان‌شناسی، الهیات، حقوق، زبان و ادبیات انگلیسی، تاریخ، زبان و ادبیات عرب، آموزش محیط‌زیست، علم اطلاعات و دانش شناسی در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. تعداد فارغ‌التحصیلان این مرکز تنها در یک سال گذشته 1990 دانشجو است. در حال حاضر، پیام نور تهران جنوب در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، بیش‌تر از 7000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

پیام نور کرج

پیام نور کرج به نه واحد تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از: کرج، هشتگرد، ماه دشت، اشتهارد، نظرآباد، طالقان است. دانشگاه محل تربیت نیروهای متعهد، متخصص و کارآمد و موردنیاز توسعه کشور است و در این بین دانشگاه پیام نور به‌خصوص پیام نور کرج تا به امروز در مسیر توسعه آموزش عالی کشور گام‌های مؤثری برداشته است کما اینکه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به‌عنوان اقشار فرهیخته جامعه، نقش برجسته و حساسی در توسعه آموزش عالی دارند.

یکی از نکات جالب در مورد پیام نور کرج ثبات مدیریتی بسیار عالی است به‌طوری که ریاست پیام نور کرج بعد از ده سال تغییر کرد. همچنین دانشگاه پیام نور کرج در آزمون سراسری مقطع تحصیلات تکمیلی در 33 رشته که شامل گرایش فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی به‌صورت پژوهشی، آموزش محور و الکترونیکی پذیرای 1200 دانشجو خواهد بود.

پیام نور کرج در سال 89 آغاز به کار کرد و در حال حاضر با داشتن 13 هزار دانشجو در مقاطع مختلف از جمله: مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کار خود را برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر ادامه می‌دهد.

پیام نور تهران شمال

پیام نور تهران

پیام نور تهران شمال (شمیرانات) یکی از واحدهای این دانشگاه استان تهران است. این واحد شامل سه ساختمان اصلی و 58 عضو هیئت‌علمی را دارای است.

پیام نور تهران شمال دارای سه ساختمان بوده که عبارت‌اند از:

– ساختمان احمدی روشن

– ساختمان اوشان

– ساختمان کاوه

پیام نور تهران شمال در مقطع کارشناسی شش رشته تحصیلی با تمام گرایش‌ها و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز شش رشته تحصیلی البته با تمام زیرشاخه‌های هر رشته را دارا است.

پیام نور تهران غرب

 پیام نور تهران غرب یکی از مراکز دانشگاه پیام نور در استان تهران است. یکی از نکات با اهمیت در مورد این مرکز این است که پیام نور تهران غرب هرساله مجری برگزاری همایش‌های ادبیات گردشگری توسط کانون شعر و ادب پیام نور تهران غرب در استان تهران است. پیام نور تهران غرب دارای سی‌وهفت عضو هیئت‌علمی ممتاز بوده و همچنین این مرکز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرای دانشجویان است.

دانشگاه پیام نور شیراز

پیام نور شیراز برای اولین بار در سال 1368 تأسیس شد و بعد از آن مراکز دیگری در شهرستان‌های دیگر از قبیل جهرم و آباده راه‌اندازی شد. به‌طور کلی پیام نور استان فارس به 38 واحد تقسیم می‌شود که یکی از این مراکز پیام نور شیراز است. دانشگاه پیام نور استان فارس با برداشتن کنکور زمینه تحصیل همه مشتاقان به علم و دانش را در استان به‌خصوص در مناطق محروم و دورافتاده و کم برخوردار را فراهم کرده به‌نحوی‌که می‌توان باافتخار اعلام کرد که امروز هیچ جوانی در استان فارس از تحصیل محروم نیست.

یکی از موفقیت‌های پیام نور شیراز این است که دانشجویان این دانشگاه در سال‌های اخیر موفق به ایجاد و ثبت بیش از 50 اختراع ‌شده‌اند که همگی آن‌ها در جشنواره‌های کشوری و در مواقعی خارج از کشور مقام‌های متعددی کسب کرده‌اند.

شمار مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در این استان تا بهمن‌ماه سال 90 به 42 مرکز/واحد رسید که خوشبختانه با راه‌اندازی این مراکز شعار دانشگاه با عنوان آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت محقق گردید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بناب

دانشگاه پیام نور واحد بناب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بناب ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بناب بدون آزمون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد نایین

دانشگاه پیام نور واحد نایین

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد نایین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نایین رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد شهرضا

دانشگاه پیام نور واحد شهرضا

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد شهرضا ثبت نام بدون کنکور پیام نور شهرضا رشته های بدون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور گلپایگان

دانشگاه پیام نور گلپایگان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور گلپایگان ثبت نام بدون کنکور پیام نور مرکز گلپایگان رشته…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پاکدشت…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *