دانشگاه فردوسی مشهد (معرفی برترین دانشگاه های کشور) | نمونه سوالات و آموزش پیام نور

دانشگاه فردوسی مشهد (معرفی برترین دانشگاه های کشور)

دانشگاه فردوسی مشهد

بدون شک دانشگاه فردوسی مشهد جز برترین دانشگاه های ایران است که زمان تأسیس آن به سال 1328 واقع در شهر مقدس مشهد برمی‌گردد که نشان دهنده قدمت این دانشگاه ممتاز و برجسته است.

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه برتر شرق کشور، هم اکنون از وجود بیش از 810 عضو هیأت علمی متخصص و پرتلاش برخوردار است. در حال حاضر بیشتر از 30000 دانشجو در مقاطع در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می‌باشند که از این تعداد بیش از 1700 دانشجوی بین‌المللی را شامل می‌شود. بیش از 700 نفر عضو هیات علمی در دانشگاه مشغول فعالیت هستند که حدود 650 نفر از آنان دارای مدرک ph.d و بیش از 120 نفر دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

با گسترش آموزش عالی در کشور به ترتیب دانشکده معقول و منقول (که بعداً به الهیات تغییر نام یافت) دانشکده علوم، دانشکده دندانپزشکی، دوره شبانه، دانشکده علوم دارویی و تغذیه، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشکده کشاورزی، دانشکده مهندسی، مؤسسه بینایی سنجی، دبیرستان دانشگاه و مرکز تعلیمات به مجموعه دانشگاه مشهد که از سال 1353 به دانشگاه فردوسی تغییر نام یافته بود، افزوده شد.

امکانات دانشگاه فردوسی مشهد

این دانشگاه تاکنون 23220 مقاله در همایش‌ها و نشریات داخلی منتشر کرده است. که از این تعداد 4625 مقاله ژورنالی و 18595 مقاله کنفرانسی است. برگزاری رویدادها و همایش‌های علمی، یکی از معیارهای اصلی بررسی جایگاه و سطح فعالیت هر مرکز علمی است که در این میان تاکنون 74 همایش توسط دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده است که نشان دهنده فعالیت بالای این دانشگاه در برگزاری رویدادها و همایش‌های علمی است.

علاوه بر مطالب بالا مرکز اطلاع‌رسانی و کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد از اوایل سال 1350 تأسیس شد و هم اکنون بیش از 245000 عنوان کتاب را در خود جای داده است. ساختمان جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه با مساحت زیربنای 8900 متر مربع در سه طبقه، هشت سالن و سه مخزن ساخته شده است و کامل‌ترین امکانات دیتا را دارد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد بناب

امکانات دانشگاه فردوسی مشهد

مخزن کتاب قابل امانت کتاب خانه در دو بخش فارسی، عربی و لاتین گنجایش بیش از ۳۰۰۰۰۰ نسخه کتاب را دارد.

بخش مرجع کتابخانه با دو سالن مجزا فارسی و لاتین با متراژ ۷۰۰ متر مربع گنجایش بیش از ۳۰۰۰۰ عنوان کتاب مرجع را دارد. در حال حاضر در دانشگاه فردوسی بیش از ۱۸۰۰۰ عنوان کتاب مرجع موجود است که یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های مرجع در کشور محسوب شده و بسیاری از عنوان‌های موجود منحصر به فرد است.

اختصاص فضای مناسب جهت مجموعه‌های اهدایی موجود و نیز امکان پذیرش مجموعه‌های بیشتر می‌تواند مشوق پژوهشگرانی باشد که تمایل به اهدای مجموعه‌های با ارزش خود به دانشگاه را دارند.

تهیه و آماده سازی حدود ۱۵۰ رایانه و تجهیزات جانبی در بخش‌های مختلف کتابخانه، استفاده مناسب از بسترهای فناوری موجود در دانشگاه را در راستای ارائه فعالیت‌های نوین اطلاع‌رسانی را ممکن ساخته است.

رشته های دانشگاه فردوسی مشهد

از افتخارات دانشگاه فردوسی مشهد می‌توان به رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های برتر کشور، رتبه نخست در جشنواره نشریات دانشجویی، رتبه نخست در فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، رتبه نخست دوازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور، رتبه‌های برتر در المپیادهای علمی ملی و بین‌المللی از جمله شیمی و ریاضی، رتبه سوم جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، رتبه دوم دانشگاه های برتر کشور در میان دانشگاه‌های وزارت علوم در رتبه بندی جهانی وبومتریک و حضور در میان دانشگاه‌های برتر کشور در رتبه بندی موضوعی نظام QS بخشی اشاره کرد. همچنین طی دو سال اخیر این دانشگاه با تمرکز بر دیپلماسی علمی، توانسته رتبه اول در زمینه تعاملات علمی، پژوهشی و فناوری بین‌المللی را در بین دانشگاه های کشور کسب نماید.

برخورداری از امکانات آموزشی، پژوهشی، کتابخانه‌ای، ورزشی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد به شکلی است که برای دوستان عزیزی که علاقه‌مند به تحصیل در یک دانشگاه معتبر بوده و همچنین اهل ورزش و فعالیت‌های اجتماعی سازنده نیز هستند، بدون شک دانشگاه فردوسی مشهد گزینه مناسبی خواهد بود.

ادامه مطلب  معرفی دانشگاه اصفهان

دانشگاه فردوسی مشهد تمام نیروی خود را به کار گرفته تا در افق چشم‌انداز 10 ساله خود در سال 1400 جز یکی از دو دانشگاه برتر جامع کشور در تولید علم، نظریه پردازی و توسعه فناوری، برخوردار از جایگاه معتبر در بین 10 دانشگاه برتر جهان اسلام و در میان 500 دانشگاه پیشرو و برتر جهان قرار گیرد.

پرتال

پرتال دانشگاه فردوسی مشهد که مخصوص دانشجویان و اساتید به شرح زیر است.

پرتال ورود یکپارچه اعضا (پویا): https://pooya.um.ac.ir/gateway/PuyaAuthenticate.php

سایت

شما برای کسب اطلاعات و پیگیری اخبار دانشگاه فردوسی مشهد باید به سایت این دانشگاه مراجعه کنید.

آدرس سایت دانشگاه فردوسی مشهد: http://www.um.ac.ir

ثبت‌نام

اگر شما دانشگاه فردوسی مشهد را انتخاب نموده و قصد ثبت‌نام در آن را دارید حتما باید به سامانه ثبت‌نام این دانشگاه مراجعه کنید که به صورت زیر است.

شما می‌توانید به سایت دانشگاه که در قسمت بالا گفته شد، وارد شده و سپس از طریق منوی سایت، بر روی گزینه آموزش رفته و در آخر با انتخاب گزینه مدیریت آموزش در زمان معین شده، روند ثبت‌نام خود را در این دانشگاه شروع کنید.

دانشگاه فردوسی مشهد کجاست؟

شما می‌توانید از طریق آدرس زیر به دانشگاه مشهد مراجعه نمایید

آدرس: ایران، مشهد، میدان آزادی، دانشگاه فردوسی مشهد

تلفن دانشگاه : 05138802000

کد پستی: ۹۱۷۷۹۴۸۹۷۴

پست الکترونیک : pr@um(dot)ac(dot)ir

دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد

در پایان

اگر به دنبال دانشگاهی هستید که از لحاظ رتبه بندی و همچنین امکانات در جایگاه بالایی قرار داشته باشد بدون شک دانشگاه فردوسی مشهد گزینه مناسبی خواهد بود چرا که این دانشگاه در مجاورت با حرم مطهر رضوی است. برای اهل علم این ویژگی بسیار حیاتی و ارزشمند است اما در بعد دانشگاهی این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه شرق کشور است که توانسته بسیاری از استعدادهای برتر منطقه خراسان و استان‌های اطراف را پوشش دهد. دکتر علی شریعتی از دانش آموختگان این دانشگاه است. این دانشگاه نیز در مجموعه به وسعت 300 هکتار واقع شده است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تهران جنوب

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پیرانشهر رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز خلخال

دانشگاه پیام نور مرکز خلخال

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز خلخال ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور خلخال رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بناب

دانشگاه پیام نور واحد بناب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بناب ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بناب بدون آزمون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد نایین

دانشگاه پیام نور واحد نایین

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد نایین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نایین رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد شهرضا

دانشگاه پیام نور واحد شهرضا

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد شهرضا ثبت نام بدون کنکور پیام نور شهرضا رشته های بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *